וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על פינוי נתיב האבות: "תקלה, לא ייעקרו עוד יישובים"

ראש הממשלה ביקר בגוש עציון במקום שבו עתידה להיבנות שכונה למפוני ההתנחלות שפונתה בהוראת בג"ץ ואמר כי "לא חזרנו אחרי מסע של אלפי שנים כדי שיעקרו אותנו מכאן - אף אחד לא יעקור אותנו". על הציונות הדתית אמר: "חשוב שיצטרפו אלינו להובלת המדינה"

צילום: חדשות 13, עריכה: ניב מעוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (שני) בגוש עציון וביקר במקום שבו עתיד להיבנות היישוב למפוני נתיב האבות בהתנחלות אלעזר. נתניהו אמר כי "ככל שהדבר תלוי בי, לא תהיה עוד עקירת יישובים או הפסקת יישובים - אלא ההפך הגמור. ארץ ישראל שלנו, ותישאר שלנו. מה שנפל יקום, זה שלנו, אנחנו בונים כאן, ואתם חיים כאן".

נתניהו אמר על פינוי נתיב האבות כי "קרתה לנו תקלה, אנחנו מדינת חוק, כפופים להחלטות בג"ץ ונקבע מה שנקבע. הבית שהילד הזה גדל בו נחרב, אבל אנחנו לא מוכנים יותר ולכן אנחנו בונים את השכונה החדשה הזו. לילדים האלה יהיו בתים כאן. לא חזרנו אחרי מסע של אלפי שנים כדי שיעקרו אותנו מכאן- אף אחד לא יעקור אותנו". נתניהו אמר בהתייחס לציונות הדתית כי "חשוב שהציונות הדתית, שיודעת היטב שזו הארץ שלנו, תהיה עכשיו נהג ראשי ולא נהג משני, ותצטרף אלינו לעשייה המרכזית בהובלת המדינה".

עוד בוואלה! NEWS:
יום אחד של חורף - וחוזרים לשגרה: מעונן עם עלייה קלה בטמפרטורות
"אם ידרדר - נפעל": המשטרה נערכת להפגנת הענק של יוצאי אתיופיה
אדומים מול צהובים: "הצעיפים" יוצאים נגד אלימות "האפודים" בצרפת

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, 28 בינואר 2019. דוברות המועצה אזורית גוש עציון,
נתניהו, היום/דוברות המועצה אזורית גוש עציון

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר כי הוא "מברך את ראש הממשלה שנענה לבקשתנו והגיע לבקר בגוש עציון שהיא לב התיישבות ביהודה ושומרון. אנו מתמודדים עם אתגרים רבים בתחום המדיני וההתיישבותי ואנו מודים לראש הממשלה על קידום כביש המנהרות וכביש "לב יהודה" שכולל את הסדרת צומת הגוש.

בחודש יוני פונו 13 משפחות מנתיב באבות בעקבות פסיקת בג"ץ. את העתירה לפינוי המאחז הגישו ב-2015 תושבי מועצת הכפר יאסוף, שטוענים כי יש להם זכויות בקרקע, באמצעות ארגון "יש דין". העותרים ביקשו לפנות את כל המאחז, שכלל אז 39 מבנים. בג"ץ קיבל חלקית את העתירה והורה להרוס 17 מבנים, שהמדינה אמרה כי אינה יכולה להסדיר מאחר והוקמו על קרקע פרטית. לגבי 18 מבנים שנבנו ללא היתרים ועל קרקעות מדינה, בג"ץ דחה את העתירה מאחר והמדינה מסרה כי תסדיר אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully