וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלפי קטלני: חוקרת תיעדה מקרוב (מדי) את "הלוויתן הרצחני"

23.2.2019 / 0:20

חוקרת שיצאה לסיור במים הקפואים של חופי אנטארקטיקה במטרה לתעד את שגרת חייהם של הלווייתנים באזור, לא האמינה שאחד כזה יתקע לה במצלמה וכך יסייע לה לפתור את אחת הסוגיות החשובות במחקר שלה. צפו בתיעוד יוצא הדופן

Antarctica New Zealand

לד"ר רג'ינה אייסרט, חוקרת ימית מאוניברסיטת קנטרברי, יש הרבה מאוד מזל. לא רק שהיא מצאה את עצמה במפגש מקרי צמוד עם לווייתן קטלן ושרדה את זה - היא גם הצליחה להביא עמה תיעוד מצולם שעונה על אחת השאלות החשובות במחקרה. החוקרת, במקום מניו זילנד, נמצאת בעיצומו של מחקר על אזור ימי מוגן בים רוס, צפונית-מזרחית לאנטארקטיקה. היא השתמשה במקל וולפי (מקל סלפי ללווייתנים) כדי ללכוד מראות נדירים באזור ועד כה מתקשה לעכל את מה שצילמה. בסרטון, שפורסם מאוחר יותר ברשת, נראה האורקה עושה את דרכו לעברה של החוקרת, מתנגש עם אפו במצלמה שלה ופולט מפיו חתיכה של דג שן פטוגני.

"הכנסתי את מקל הוולפי שלי למים הקפואים. ברגע שראיתי אותו מתקרב, חיכיתי לראות מה יקרה", היא סיפרה לדיילי מייל. בעוד לווייתנים ידועים בהיותם חברותיים, ד"ר אייזרט מספרת שמעולם לא נתקלה בחוויה דומה. "והנה אני מוציאה לפועל מחקר כדי לסייע בהגנה על אזור ים רוס הצפוני-מזרחי ולבדוק האם לווייתנים אוכלים דגי שן או לא - ואז אחד מופיע לי מול הפנים ועונה לי על השאלה", היא אמרה, "הוא פגע במצלמה עם האף שלו, פתח את פיו והראה לי שבפה שלו יש חתיכה של דג שן, כאילו הוא מנסה לגרום לי לקחת אותה. זה היה באמת מיוחד, הדרך היחידה שאני יכולה לתאר את זה היא כמו שחתול יציע לי עכבר".

אורקה בתיעוד נדיר. Antarctica New Zealand, אתר רשמי
האורקה והארוחה שלו בתיעוד נדיר/אתר רשמי, Antarctica New Zealand

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

זה הרגע בו גולש קייט נתקע בכל הכוח בכריש עצום

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully