וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: לא נקבל עוד את כספי המסים שישראל גובה עבורנו

20.2.2019 / 15:08

יו"ר הרשות אמר כי הכספים המקוזזים יופנו למשפחות האסירים והשהידים, אחרי החלטת הממשלה להקפיא חלק מהם. "הם המכובדים שבעמנו, לא נקבל אפילו מטבע אחד"

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (רביעי) כי רמאללה לא תקבל עוד את כספי המסים שישראל גובה עבורה בעקבות החלטתה לקצץ אותם בשל התמיכה שלה במשפחות אסירים. "השהידים והאסירים והפצועים הם המכובדים שבעמנו, לא נקבל מהכספים המקוזזים אפילו מטבע אחד, כל סכום שיתקבל יהיה מוקצה לשהידים ולאסירים", אמר אבו מאזן בכינוס של ההנהגה הפלסטינית.

ביום ראשון אישר הקבינט את החוק לקיצוץ כספי מחבלים שלפיו יוקפא כחצי מיליארד שקל שמועבר לפלסטינים בשל הסיוע שמעניקה רמאללה לאסירים ולמשפחותיהם. בשנה האחרונה ספגה הרשות, שמקבלת כ-222 מיליון דולר סיוע מדי חודש, כמה מכות כלכליות מצד ישראל וארצות הברית.

לקריאה נוספת על משכורות המחבלים
בגלל המכה לתקציב הרשות? פקידי חמאס הוצבו במעבר כרם שלום
הקבינט החליט לקזז 500 מיליון שקלים מכספי הרשות הפלסטינית

נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן במהלך מפגש מנהיגים ברמאללה 20 בפברואר 2019. רויטרס
מתנגד לתיווך אמריקני. אבו מאזן, אתמול/רויטרס

לטענתן, התמיכה הכספית במחבלים מעודדת את האלימות, בעוד שהפלסטינים רואים בכך מחויבות לאומית ומגדירים אותם גיבורים. בשנה שעברה העביר הקונגרס חוק שמצמצם משמעותית את הסיוע לרשות עד שהמדיניות הזו לא תיפסק, בעקבות רצח של האזרח האמריקני טיילור פורס בפיגוע ביפו ב-2016. החוק נקרא על שמו.

בנוסף לכך, בחודש שעבר דחו הפלסטינים כ-60 מיליון דולר שהיא מקבלת מדי שנה מארצות הברית עבור כוחות הביטחון שלה, בחשש שהיא תהיה חשופה לתביעות במסגרת חוקים חדשים למלחמה בטרור שעברו לאחרונה בארצות הברית.

במקביל, וושינגטון קיצצה סיוע של מאות מיליוני דולרים לארגוני סיוע ולסוכנויות של האו"ם כדי ללחו על הפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן עם ישראל. השיחות בין הצדדים התפוצצו ב-2014 ומאז לא נמשכו. הפלסטינים מסרבים ליוזמת השלום שמגבש ממשל טראמפ מאז החלטתו של הנשיא במאי שעבר להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את השגרירות אליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully