וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון בארה"ב: "על ה-KKK לצאת ולתלות דמוקרטים בוושינגטון"

עיתונאי שמוציא לאור עיתון קטן באלבמה עורר תדהמה כשפרסם מאמר מארכת שבו קרא לחברי הארגון הגזעני לבצע לינצ'ים המוניים נגד "הסוציאליסטים-קומוניסטים" בבירה. לדבריו, לא מדובר בארגון אלים - על אף שהוא אחראי למעשי טרור רבים נגד שחורים

עצרת של ה-KKK בג'ורג'יה, ארצות הברית, אפריל 2016. AP
הארגון מנה בשיאו מיליוני חברים. צעדה של ה-KKK/AP

עיתון קטן באלמה פרסם מאמר מערכת שבו הוא קרא לאנשי הארגון הגזעני קו קלאס קלאן להוציא להורג דמוקרטים, והעורך שלו גרם לתדהמה וגרר גינויים של פוליטיקאים.

ב-14 בפברואר פורסם מאמר מערכת קצר בעיתון "דמוקרט-רפורטר" שאותו עורך ומוציא לאור העיתונאי גודלו סאטון תחת הכותר: הקלאן צריך לעלות שוב". הוא טען כי הדמוקרטים עומדים להעלות מסים וקרא לתלות אותם בוושינגטון הבירה. "הגיע העת לפשיטה לילית נוספת של הקו קלוקס קלאן", נכתב במאמר, שהתייחס לפשיטות שעשו אנשי הארגון התומך בעליונות הגזע הלבן נגד הקהילות השחורות.

"דמוקרטים במפלגה הרפובליקנית והדמוקרטים מתכננים להעלות מסים באלבמה, האידיאולוגיה הסוציאליסטית-קומוניסטית נשמעת טוב באוזני הבורים, הלא מחונכים והאנשים הפשוטים", נכתב. "נראה שפשיטות של הקלאן על הקהילות שם יתקבלו בברכה".

עוד בוואלה! NEWS
KKK ופנים שחורות: ספר המחזור שמסבך את מושל וירג'יניה
תמונות גזעניות ותקיפה מינית: משבר ההנהגה של וירג'יניה מחריף

סאטון, שבעבר היה עיתונאי מוערך, אישר כי הוא זה שכתב את המאמר, שקיבל תשומת לב ברשת אחרי שסטודנטים מאוניברסיטת אובורן באלבמה פרסמו תמונות שלו. "אם הקלאן יוכל להגיע לשלם ולנקות את וושינגטון זה יהיה טוב יותר לכולנו", אמר לעיתון מונטגומרי אדוורטייזר. "נוציא את החבלים, נכרוך אותם סביב ענף גבוה ונתלה את כולם. זאת לא קריאה למעשי לינץ' באמריקנים, אנחנו מדברים פה על קהילות סוציאליסטיות-קומוניסטיות". לדבריו, הארגון אינו אלים. "הם הרגו רק מעט אנשים. הקלאן לא היה אלים עד שהיה צריך להיות".

ה-KKK הוא אחד הארגונים הוותיקים ביותר בארצות הברית התומכים בעליונות הגזע הלבן, והוא הוקם אחרי מלחמת האזרחים במאה ה-19. הארגון אחראי למעשי לינצ'ים, אונס ורצח רבים נגד שחורים במהלך המאה שעברה, ובשיאו היו בו כארבעה מיליון חברים. לפי ההערכות, כיום הוא מונה בין 5,000 ל-8,000 חברים בארצות הברית כולה.

מחוקקים מאלבמה קראו לסאטון להתפטר. הסנאטור הדמוקרטי דאג ג'ונס, שגבר בשנה שעברה על הרפובליקני רוי מור בתום מרוץ צמוד ומר, הביע הלם מהמאמר "המבחיל" שפורסם בעיתון ודחק בסאטון לפרוש מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully