וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקרגואה: יותר מ-200 שנות מאסר לשני בכירים באופוזיציה לנשיא אורטגה

בית משפט גזר עונשים כבדים על מנהיגים חקלאיים המתנגדים לשליט, שהורשעו בעבירות טרור על אף שלא היו בהפגנה שבה נהרגו ארבעה שוטרים ומורה. "אנחנו דורשים דמוקרטיה", אמר אחיו של אחד מהם

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

שני פעילי אופוזיציה בניקרגואה נידונו ליותר מ-200 שנות מאסר בשל מעורבותם בהפגנות נגד הממשלה בשנה שעברה. מדרדו מיירנה ופדרו מנדה הורשעו בעבירות "טרור" ופשע מאורגן, אחרי שלכאורה תכננו רצח של ארבעה שוטרים ומורה בזמן חילופי אש בסמוך לתחת משטרה בעיירה מוריטו בחודש יולי האחרון.

השופט אמר כי שני המנהיגים החקלאיים היו "המורים האינטלקטואליים" של התקרית, על אף שהם היו באותו הזמן בהפגנה נגד הנשיא דניאל אורטגה שהתקיימה בבירה מנגואה, במרחק של יותר מ-200 ק"מ משם. המפגינים בעיירה אמרו כי הם נורו בתחילה על ידי השוטרים כשהפגינו מחוץ לתחנה, ורק אז השיבו באש.

עוד בנושא
"לא נותנים לאמבולנסים להיכנס": רגעי האימה בכנסייה הנצורה בניקרגואה
תינוק הרוג במהומות: הלחימה בין ממשלת ניקרגואה למתנגדיה מסלימה

מדראדו מיירנה, מנהיג חקלאי ומתנגד משטר, בסבב שיחות בבירת ניקרגואה, 16 במאי 2018. רויטרס
באופוזיציה דורשים את התפטרות הנשיא. מדרדו מיירנה/רויטרס

יותר מ-320 איש נהרגו בעימותים שפרצו בשנה שעברה בין כוחות הביטחון לבין המפגינים הדורשים את הדחתו של אורטגה הסוציאליסט. ניסיונות קודמים למצוא פתרון בין האופוזיציה, הדורשת בחירות מקדימות, לבין אורטגה, ששולט במדינה שבמרכז אמריקה ב-12 השנים האחרונות, עלו בתוהו. מאות אנשים נאסרו מאז תחילת ההפגנות באפריל, שפרצו במקור בשל רפורמות סוציאליות ומאז התרחבו למחאה כוללת, ובאופוזיציה טוענים לרדיפה ולפגיעה הקשה ביותר בזכויות האדם זה שנים ארוכות.

השניים לא ירצו יותר מ-30 שנות מאסר בשל המגבלה בחוק, אבל עורך דינם חוליו מונטנגרו אמר כי העונשים הממושכים שהוטלו עליהם "חסרי תקדים ומופרזים". אלפרדו, אחיו של מדרדו אמר כי זו הוכחה לאכזריות הקיצונית שנוקטת ממשלתו של אורטגה נגד התנועה החקלאית. "היינו אחד מעמודי התווך נגד הדיקטטורה בחמש השנים האחרונות, אנחנו דורשים דמוקרטיה וכיבוד זכויות הפרט", אמר האח, שאינו גר בניקרגואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully