וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נותנים לאמבולנסים להיכנס": רגעי האימה בכנסייה הנצורה בניקרגואה

15.7.2018 / 15:35

סטודנטים, כמרים ועיתונאים, בהם כתבים זרים, היו נצורים במשך שעות במתחם בבירה מנגואה אחרי שנמלטו ממיליציות התומכות בנשיא. אחד הסטודנטים נהרג. "המשטרה חסמה את הדרכים המובילות לכנסייה"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

כוחות התומכים בנשיא ניקרגואה צרו על כנסייה הסמוכה לאוניברסיטה בבירה מנגואה במשך שעות, והרגו לפחות סטודנט אחד שהשתתף בהפגנות נגד הממשל. כ-150 סטודנטים התבצרו ביום שישי במבנה, לצד כמרים ועיתונאים, בהם כתב של עיתון הוושינגטון פוסט האמריקני, שתיאר את השתלשלות הרגעים.

הקבוצה מצאה מחסה במקום אחרי שנמלטה ממיליציות התומכות בנשיא דניאל אורטגה, המסרב להיענות למפגינים, הדורשים את התפטרותו. יותר מ-300 בני אדם נהרגו מאז החלה המחאה נגד הנשיא הוותיק באפריל, שבתחילה התמקדה ברפורמות בפנסיה אך התרחבה נגד כל שלטונו גם אחרי שביטל את התכנית.

לקריאה נוספת על המחאה
ניקרגואה: ארבעה הרוגים בחידוש המחאה נגד הנשיא

כוחות ביטחון צרים על כנסייה במסאיה, ניקרגואה, 13 ביולי 2018. רויטרס
כוחות ביטחון צרים על כנסייה בעיר מסאיה, שישי/רויטרס

"עשרות סטודנטים, יחד עם כמרים, רופאים ועיתונאים, לכודים עתה באוניברסיטה הלאומית של ניקרגואה כשמיליציות יורות בחוץ. לא מאפשרים לאמבולנסים להיכנס ויש פצועים", כתב ג'ושוע פרטלואו עם תחילת המצור. בהמשך כתב: "סטודנט רפואה נורה דרך עצם הירך".

כשעתיים לאחר תחילת סדרת הציוצים, סיפר הכתב: "אני מחוץ לכנסייה ובטוח. המשטרה חסמה את הדרכים המובילות לכנסייה וכנסייה הקתולית ואחרים מנהלים משא ומתן לשחרור הסטודנטים".

עוד באותו נושא

תינוק הרוג במהומות: הלחימה בין ממשלת ניקרגואה למתנגדיה מסלימה

לכתבה המלאה

הכנסייה הקתולית במדינה דוחקת בצדדים לשוב לשולחן המשא ומתן כדי לדון בהקדמת הבחירות, שאמורות להתקיים ב-2021. האופוזיציה דורשת את התפטרות הנשיא, שמכהן בתפקיד ב-11 השנים האחרונות אחרי הפסקה של כ-15 שנה, אולם הוא דוחה זאת ומאשים את מתנגדיו בניסיון הפיכה נגדו.

נשיא ניקרגואה דניאל אורטגה, יולי 2018. רויטרס
מסרב לפרוש. אורטגה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully