וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן על המשבר בקשמיר: נגיב לכל הרפתקה צבאית של הודו נגדנו

המתיחות בין שתי השכנות הגרעיניות גואה מאז הפיגוע הקטלני ביותר אי-פעם בחבל, וראש הממשלה הפקיסטני הזהיר מפני פעולה הודית. "עליה להפסיק להאשים אותנו ללא הוכחות", אמר חאן, שאמר כי רק דיאלוג יכול לפתור את המשבר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת פקיסטן אימראן חאן הזהיר היום (שלישי) את הודו בתגובה אם זו תנקוט פעולה צבאית בעקבות המתקפה הקטלנית בחבל קשמיר בשבוע שעבר. בתגובה ראשונה פיגוע ההתאבדות, שבו נהרגו יותר מ-40 שוטרים, קרא חאן לניו דלהי לספק ראיות לביסוס הטענות למעורבות אסלאמאבאד.

הארגון ג'יש א-מוחמד, שבסיסו בפקיסטן, קיבל אחריות על המתקפה, הקטלנית ביותר מאז תחילת ההתקוממות במחוז לפני שלושה עשורים. שתי השכנות הגרעיניות תובעות שליטה מלאה על המחוז שבהרי ההימלאיה, אך שולטות רק על חלקו. הן ניהלו שלוש מלחמות באזור, אך הסטטוס-קוו לא השתנה.

"על הודו להפסיק להאשים את פקיסטן ללא הוכחות או ראיות", אמר חאן, שנבחר לתפקיד בשנה שעברה. הוא אמר כי רק דיאלוג יכול לפתור את המשבר בקשמיר, שרוב אוכלוסייתו היא מוסלמית. "כל הרפתקה מצד הודו שעלולה לאיים על הריבונות של פקיסטן תיתקל בתגובה מובטחת". הוא אמר כי הוא לא התייחס עד כה למתקפה בשל ביקורו של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, שקיבל אירוח מלכותי.

חאן אמר כי ממשלתו מוכנה לשתף פעולה עם הודו בחקירת הפיגוע, אולם הוסיף כי עליה לבחון את שורשי האלימות בקשמיר ולהבין שאין פתרון צבאי לסכסוך. עד כה התמקדה הודו בצעדים כלכליים ודיפלומטיים נגד פקיסטן, ושתיהן החזירו את הדיפלומטים הבכירים ביותר שלהן משתי המדינות.

לקריאה נוספת על הסכסוך
המתקפה הקטלנית ביותר אי-פעם: 44 שוטרים הודים נהרגו בקשמיר
הודו מזהירה את פקיסטן: "נתן תגובה הולמת לפיגוע בקשמיר"

ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן מלווה את יורש העצר הסעודי מוחמד סלמאן על כרכרה בדרכם לנשיא  פקיסטן באסלאמאבאד 18 בפברואר 2019. רויטרס
"אין פתרון צבאי". ראש ממשלת פקיסטן לצד יורש העצר הסעודי, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר היום האשים מפקד צבא הודו בקשמיר, ליוטנט-גנרל ק.ג'.ס דהילן, את שירותי הביון של פקיסטן ב"שליטה" על המתקפה. הוא לא סיפק הוכחות לכך, אבל הודו מאשימה את פקיסטן שנים רבות בתמיכה בארגונים הבדלניים והאסלאמסטיים הפועלים בחלק ההודי של קשמיר. המחבל המתאבד מיום חמישי זוהה כצעיר שחי בחלק זה. פקיסטן טוענת כי היא רק מספקת תמיכה פוליטית למוסלמים "הנדכאים" במחוז.

אתמול נהרגו שלושה לוחמים מארגון ג'יש א-מוחמד בחילופי אש עם צבא הודו, שאיבד ארבעה חיילים, לצד שוטר נוסף שנהרג בתקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully