וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו מזהירה את פקיסטן: "נתן תגובה הולמת לפיגוע בקשמיר"

15.2.2019 / 15:29

ראש הממשלה מודי העביר את המסר בתום פגישה עם יועציו הביטחוניים, אחרי המתקפה הקטלנית אי-פעם במחוז, שבו נהרגו 44 שוטרים. אסלאמאבד מכחישה קשר, אך גם בארה"ב דוחקים בה לפעול בעוד שבהודו נשמעות קריאות לנקמה בשכנה הגרעינית

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי הזהיר היום (שישי) את פקיסטן כי עליה לצפות לתגובה קשה בעקבות הפיגוע בקשמיר אתמול, שבו נהרגו 44 שוטרים. המתקפה, הקטלנית ביותר אי-פעם במחוז השנוי במחלוקת, עלולה להוביל למשבר חדש בין שתי השכנות הגרעיניות.

"נתן תגובה הולמת, לא נאפשר לשכנה שלנו לערער את היציבות שלנו", אמר מודי בנאום שנשא לאחר פגישה עם יועציו הביטחוניים על אפשרויות התגובה. מתקפת מכונית התופת התרחשה חודשים ספורים לפני הבחירות הכלליות בהודו.

הארגון האסלאמסטי הקיצוני ג'יש א-מוחמד, שבסיסו בפקיסטן, קיבל אחריות על פיגוע התאבדות זמן קצר אחרי שמכונית התופת התפוצצה בסמוך לאוטובוס שנשא אנשי כוח משטרה המסייע לצבא במחוז ג'אמו וקשמיר, המחוז היחיד בעל רוב מוסלמי בהודו.

הודו מאשימה במשך שנים את פקיסטן המוסלמית בתמיכה בבדלנים בקשמיר, ששתי השכנות תובעות לעצמן, אך שולטות רק על חלקו. פקיסטן מכחישה זאת ואומרת כי היא רק מציעה רק תמיכה פוליטית במוסלמים "הנדכאים" במחוז שבהרי ההימאליה.

לקריאה נוספת
המתקפה הקטלנית ביותר אי-פעם: 44 שוטרים הודים נהרגו בקשמיר
רצח ואונס של ילדה מוסלמית מסעיר את הודו ומחריף את המתח הדתי
משליכי אבנים נורו למוות: 20 הרוגים ביום של קרבות בקשמיר

זירת פיגוע בסמוך לבירת חבל קשמיר, הודו, 14 בפברואר 2019. רויטרס
ארגון שפועל בפקיסטן קיבל אחריות. שרידי האוטובוס שהתפוצץ, אתמול/רויטרס

לטענת הודו, יש בידיה "ראיות מוצקות" למעורבות הפקיסטנית בפיגוע. ממשלת פקיסטנית הגיבה בהכחשה תקיפה ואמרה כי ההתקפה היא מקור ל"דאגה חמורה". ארצות הברית הביעה תמיכה בהודו וצער על הקורבנות, ודחקה בפקיסטן "להפסיק מידית את התמיכה ואת מתן המקלט לכל קבוצות הטרור הפועלות על אדמתה".

פקיסטן אמורה לארח בשבועות הקרובים סבב נוסף של שיחות שלום בין טליבאן האפגני לבין ארצות הברית, כחלק מהמאמצים להגיע להסדר מדיני לסיום המלחמה, אך המתיחות הגוברת עם הודו עלולה להסיט את תשומת לבה של פקיסטן.

על רקע הזעם והדרישות לנקמה ברשתות החברתית בהודו, אמר ארון ג'איטלי, אחד הדמויות הבכירות ביותר בממשלה ההינדית הלאומנית, כי הודו תפעל כדי להבטיח את "בידודה המוחלט" של פקיסטן. הצעד הראשון, לדבריו, יכלול את הסרתן של הטבות הסחר המועדפות שניתנו לפקיסטן - אם כי הסחר השנתי בין השכנות הוא בקושי שני מיליארד דולר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, 9בפברואר 2019. AP
עומד בפני בחירות. מודי בנאום בשבוע שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully