וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח ואונס של ילדה מוסלמית מסעיר את הודו ומחריף את המתח הדתי

גופתה של אסיפה באנו נמצאה ביער בקשמיר בינואר, אך מעצרו של חשוד במעשה עורר את זעם של ארגונים הינדיים קיצוניים. המקרה, האחרון בשורת מעשי אונס ורצח מזוויעים, עורר מחאה במדינה וקריאה להקשחת המאבק במגיפה

צילום: NEWS18, CNN, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: הפגנה בניו דלהי נגד אונס ורצח של נערה, ינואר)

אונס קבוצתי ורצח של ילדה בת שמונה עורר זעם ברחבי הודו, וכן מתחים בין דתיים. גופותה של אסיפה באנו, שהייתה חלק משבט מוסלמי נוודי, נמצאה ב-17 בינואר ביער ליד העיר קת'ואה, שבחלק ההודי של קשמיר. סיפורה שב לכותרות השבוע אחרי שארגונים הינדיים קיצוניים מחו על מעצרו של החשוד, גם הוא הינדי.

המשטרה עצרה שמונה חשודים בקשר לרצח ולאונס של אסיפה, בהם גורם ממשלתי לשעבר, ארבעה שוטרים ונער. מעצרם הוביל למחאות בג'אמו, החלק ההינדי של קשמיר, כשעורכי דין ניסו למנוע מהמשטרה להיכנס לבית המשפט ולהגיש כתב אישום, ושני שרים מהמפלגה הלאומנית ההינדית השתתפו בעצרת תמיכה בנאשם.

לקריאה נוספת בנושא
הודו: המון גרר חשודים באונס ילדה מתחנת משטרה - ועשה בהם לינץ'
מגיפת האלימות המינית בהודו: בת 8 חודשים נאנסה על ידי בן דודה

אסיפה, ילדה מוסלמית שנרצחה ונאנסה בקשמיר, הודו, ינואר 2018. צילום מסך
בת לשבט נוודים מוסלמי. אסיפה באנו/צילום מסך

הפיכת ההרצח והאונס של הילדה למחלוקת דתית זעזעה רבים במדינה למודת מעשי האלימות האכזריים נגד נשים וילדים. ההאשטג #צדקלמעןאסיפה ו-#קת'ואה הפכו לפופולריים בטוויטר מאז אתמול, ויש מי שהשווה את המקרה לאונס הקבוצתי והרצח באוטובוס בניו דלהי לפני כמה שנים, שהוביל למחאות ענק ולהקשחת חוקי האונס במדינה.

רהול גנדי, ראש מפלגת הקונגרס, המרכזית ביותר באופוזיציה, הוביל עצרת זיכרון בניו דלהי הלילה, והפגנות נוספות מתוכננות ברחבי הודו כדי להעלות את סוגיית האלימות נגד נשים לסדר היום.

ראשת הנציבות לענייני נשים בדלהי, סווטי מליוואל, אמרה כי היא תפתח החל מהיום בשביתת רעב כדי לדרוש את שיפור אמצעי ההגנה על נשים וילדים בהודו. כמה פעילי זכויות נשים ונשים נוספות מתכננות מחאות בבירה ובחלקים נוספים במדינה במהלך סוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully