וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סגן התובע הכללי יעזוב את תפקידו בחודש הבא

19.2.2019 / 5:51

רוזנשטיין צפוי לעזוב באמצע חודש מרץ. במהלך כהונתו, רוזנשטיין הופקד על חקירת מעורבות רוסיה בבחירות, ומינה את רוברט מולר לחקור את הפרשה. גורם במשרד המשפטים אמר שעזיבתו של רוזנשטיין לא קשורה להאשמות נגדו, לפיהן הוא שקל לשאת מכשיר ציטוט בפגישות שקיים עם טראמפ

רוד רוזנשטיין, סגן התובע הכללי בארצות הברית 7 בפברואר 2019. רויטרס
רוד רוזנשטיין, החודש/רויטרס

סגן התובע הכללי של ארצות הברית, רוד רוזנטשטיין, יעזוב את תפקידו באמצע חודש הבא - כך נמסר היום (שלישי) ממשרד המשפטים בארצות הברית. רוזנשטיין צפוי לעזוב לאחר שהתובע הכללי החדש, וויליאם באר, יחל את תפקידו. מינויו של באר אושר על ידי הסנאט בשבוע שעבר.

גורם רשמי במשרד המשפטים האמריקני אמר כי עזיבתו של רוזנשטיין לא קשורה להאשמות נגדו, לפיהן הוא שקל לשאת מכשיר ציטוט בפגישות שקיים עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כדי לחשוף את הכאוס בממשלתו. בנוסף לכך, לפי ההאשמות, רוזנשטיין בדק את האפשרות לגייס חברי הקבינט בממשל כדי להצביע על הדחתו של טראמפ מתפקידו באמצעות סעיף אי הכשירות המתאפשר הודות לתיקון ה-25 לחוקה האמריקנית.

טראמפ הרבה לתקוף אותו בשל חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016, עליה הופקד אחרי שהתובע הכללי הראשון בממשל, ג'ף סשנז, פסל את עצמו ממנה בשל מגעים שקיים עם שגריר רוסיה בארצות הברית. כמו כן, רוזנשטיין היא זה שמינה את רוברט מולר לחקור את הפרשה.

לקריאה נוספת:
דיווח: סגן התובע הכללי בארה"ב ניסה לקדם את הדחתו של טראמפ
ראש ה-FBI לשעבר: שקלנו לגייס חברי ממשל כדי להדיח את טראמפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully