וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-FBI לשעבר: שקלנו לגייס חברי ממשל כדי להדיח את טראמפ

14.2.2019 / 16:47

אנדרו מקייב אמר כי בשל פיטורי קומי שקלו במשרד המשפטים להשתמש בתיקון ה-25 לחוקה שקובע כיצד ניתן להדיח נשיא שאינו כשיר. לדבריו, סגן התובע הכללי הציע לצותת לטראמפ. הוא הראשון שאישר כי טראמפ חשוד בשיבוש חקירה ובתיאום עם רוסיה. טראמפ: "הוא חרפה ל-FBI"

צילום: רויטרס

ראש ה-FBI בפועל לשעבר אנדרו מקייב אמר כי הוא פתח בחקירה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחשד לשיבוש חקירה ולקשרים אפשריים עם רוסיה זמן קצר אחרי פיטוריו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי במאי 2017. זאת הפעם הראשונה שבה בכיר לשעבר שהיה מעורב בחקירה הודה כי מתנהלות החקירות הללו נגד הנשיא. טראמפ הדף בזעם את דבריו וכינה את מקייב "בובה" של קומי.

מקייב, שאמר את הדברים בריאיון לרשת CBS, אמר כי הוא היה מוטרד מהשיחה עם טראמפ אחרי פיטוריו של קומי וכי החקירות החלו ביום למחרת. "שוחחתי עם האדם שרץ זה עתה לנשיאות וניצח את הבחירות לנשיאות ושייתכן שעשה זאת בסיוע של ממשלת רוסיה, האויבת הגדולה ביותר שלנו בבמה העולמית. זה משהו שהטריד אותנו מאוד", אמר. הוא סיפר כי הוא חשש שהוא יועבר מתפקידו או יפוטר ולכן פתח בחקירות. מקייב מקדם את ספרו "האיום: כיצד ה-FBI מגן על אמריקה בעידן של טרור וטראמפ", שיפורסם בשבוע הבא.

מקייב אמר לתכנית "60 דקות", שתשודר ביום ראשון הקרוב, כי התקיימו פגישות במשרד המשפטים כדי לדון באפשרות של הדחת טראמפ תחת התיקון ה-25 לחוקה, שקבוע כיצד הממשל יכול להכריע אם הנשיא אינו כשיר עוד לעשות את עבודתו. הוא גם אישר דיווח שפורסם בספטמבר בניו יורק טיימס ולפיו סגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין שקל ללבוש מכשיר ציתות בעת פגישותיו עם טראמפ. רוזנשטיין הכחיש זאת בשעתו ודוברת מטעם משרד המשפטים אמרה היום כי הדברים של מקייב אינם מדויקים ולא נכונים מבחינה עובדתית".

נשיא ארה"ב, דולנד טראמפ במהלך תדרוך לשריפים ומפקדי משטרה בוושינגטון ארה"ב, 13 בפברואר 2019. רויטרס
נשיא תחת חקירה. טראמפ בתדרוך לשריפים ומפקדי משטרה, אתמול/רויטרס

ברשת CBS דווח כי המאורעות התרחשו בשמונת הימים שבין הדחת קומי לבין מינויו של התובע המיוחד רוברט מולר כדי להשתלט על חקירות ההתערבות הרוסית בבחירות, כולל שיבוש חקירה ושיתוף פעולה עם רוסיה. מולר חוקר אם מוסקבה והקמפיין של טראמפ שיתפו פעולה, טענות שאותן מכחיש הקרמלין על הסף. טראמפ מכנה זאת "ציד מכשפות" נגדו.

"ראש ה-FBI בפועל אנדרו מקייב הוא בושה, שמעמיד פנים שהוא 'המלאך הקטן והמסכן' כשלמעשה הוא היה חלק גדול מהסקנדל של הילרי המושחתת ו'המתיחה הרוסית'", כתב טראמפ בטוויטר, שכינה את מקייב "בובה" של קומי "המדליף". הוא הזכיר את הדוח הפנימי של משרד המשפטים, שביקר בחריפות את תפקודו של מקייב בחקירת המיילים של המועמד הדמוקרטית לשעבר ואמר כי אשתו קיבלה כספים רבים מהקמפיין של קלינטון. "מקייב הוא חרפה עבור ה-FBI ועבור ארצנו. להחזיר את אמריקה לגדולתה!", חתם הנשיא את מתקפתו.

עוד באותו נושא

סגן ראש ה-FBI לשעבר: טראמפ התנהג כמו ראש ארגון פשע

לכתבה המלאה
ראש האף בי איי הזמני אנדרו מקייב מדבר בפניי הסנאט במהלך שימוע על חקירת קשרי הקמפיין של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לרוסיה, וושינגטון, 11 במאי 2017. רויטרס
בשבוע הבא יפורסם ספרו. מקייב בשימוע בקונגרס, מאי 2017/רויטרס

בחודש יוני 2017 אמר קומי בשימוע בסנאט כי הוא סבור שטראמפ הורה לו לסגור חקירה של ה-FBI נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין במסגרת החקירה הנרחבת יותר למעורבות רוסיה בבחירות. מקייב עצמו פוטר במרץ אשתקד. התובע הכללי דאז ג'ף סשנז אמר כי מקייב הדליף מידע לכתבים והטעה את החוקרים לגבי התנהלותו. מקייב אמר שהוא הודח בשל חלקו בחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully