וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש ה-FBI לשעבר: טראמפ התנהג כמו ראש ארגון פשע

אנדרו מקייב טוען בספר שחיבר כי הנשיא והיועץ המשפטי של הבית הלבן הציעו לו הגנה תמורת נאמנותו. לדבריו, טראמפ שחרר "כוח של אי-שפיות" וגם הורה לסגן התובע הכללי לחבר את המזכר שהצדיק את הדחת הבוס שלו, ג'יימס קומי

צילום: רויטרס

סגן ראש ה-FBI לשעבר אנדרו מקייב מאשים את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהתנהגות של ראש ארגון פשע ובשחרור "כוח של אי-שפיות" - כך לפי קטע מספרו החדש, שפורסם ב"גרדיאן", לקראת צאתו למדפים בהמשך החודש.

בספר טוען מקייב כי טראמפ והיועץ המשפטי לשעבר של הבית הלבן דון מקגהן הציעו לו הגנה תמורת נאמנות. "הנשיא ואנשיו ניסו לשכנע אותי בשיטה שבה ארגון פשע היה פועל", כתב מקייב, שהפך לראש ה-FBI בפועל אחרי שטראמפ הדיח את ג'יימס קומי במאי 2017. לדבריו, טראמפ הורה לסגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין לחבר מזכר שהצדיק את הפיטורים.

באופן פומבי, רוזנשטיין והבית הלבן מכחישים זאת, אבל לטענת מקייב, רוזנשטיין אמר בשיחות פרטיות כי הנשיא פקד עליו לעשות זאת. "הוא אמר שזה לא היה הרעיון שלו. הנשיא הורה לו לכתוב את המזכר שהצדיק את הפיטורים", כתב סגן ראש ה-FBI לשעבר.

מקייב פוטר בשנה שעברה על ידי התובע הכללי דאז ג'ף סשנז, אחרי שבדוח של המבקר הפנימי של משרד המשפטים נמצא כי הוא הטעה את הממונים עליו. הוא מכחיש את הטענות, שהובילו לכך שלא יזכה לפנסיה.

ראש האף בי איי הזמני אנדרו מקייב מדבר בפניי הסנאט במהלך שימוע על חקירת קשרי הקמפיין של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לרוסיה, וושינגטון, 11 במאי 2017. רויטרס
מקייב בשימוע בקונגרס, 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully