וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפרקליטות על המשפט החוזר של אסיר העולם: "חושבים שהוא הרוצח"

17.2.2019 / 14:03

המדינה הודיעה כי ייערך משפט חוזר לאסיר העולם ויקטור גואטה, הנושא את עונשו בגין רצח, לאחר שהתגלו הקלטות חדשות בתיק. ראש המחלקה הפלילית בפרקליטות, שהעביר את החומר לסנגורו של האסיר מבטיח בהתייחסות ראשונה: "האיש רוצח. ננהל את המשפט כמיטב יכולתנו"

צילום: באדיבות "זאפ משפטי", עריכה: שניר דבוש

יוסף (ג'ואי) אש, ראש המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, התייחס לבקשה למשפט חוזר שהגיש אסיר העולם ויקטור גואטה, ואמר: "זה תיק לא פחות דרמטי מזדורוב. לדעתנו האיש רוצח ואנחנו הולכים לנהל את המשפט הזה כמיטב יכולתנו".

מוקדם יותר היום (ראשון) הודיעה המדינה לבית המשפט העליון כי היא מסכימה לבקשתו של גואטה למשפט חוזר, אך כי בכוונתה לנהל את המשפט. הפרקליטות הסכימה למשפט חוזר לאחר שהקלטות שהתגלו בתיק אחר הצביעו על כך שפרטים "מוכמנים" שמסר גואטה למדובבים שהושתלו בתאו, בעצם נאמרו לו על ידי אסיר אחר - שקרא עליהם בעיתון. אש, שחתום על התשובה מטעם המדינה, התראיין בימים האחרונים לאתר "זאפ משפטי" והתייחס גם למקרה. קטעים מתוך הראיון, שצפוי להתפרסם היום, נחשפים כאן לראשונה.

ויקטור גואטה. מתוך אתר פוסטה, אתר רשמי
שוחח עם מדובבים על פרטים מוכמנים. ויקטור גואטה/אתר רשמי, מתוך אתר פוסטה

בתשובה לטענה כי הפרקליטות לא נענית מספיק לבקשות לקיום מפשטים חוזרים, השיב אש כי "החוק מייצר רף מאוד גבוה לקבלת משפט חוזר. זה לא הפרקליטות, זה החוק וזו הפסיקה של בית המשפט העליון. כשאנחנו מקבלים באמת את הראיה עם המשקל הסגולי שנראה לנו שהיא באמת מצדיק משפט חוזר אנחנו מסכימים. לא רק שאנחנו מסכימים, לפעמים אנחנו מעבירים את הראיה בעצמנו אל הסנגור".

ראש המחלקה הפלילית נשאל מתי לאחרונה אירע מקרה כזה, והפנה למקרה גואטה: "אתמול. תיק לא פחות דרמתי מזדורוב. תיק רצח שאדם מרצה היום יותר מעשר שנים. ואנחנו, הפרקליטות, גילינו ראיה, או ראיות יותר נכון בתיק אחר לגמרי. ואנחנו אמרנו לעצמנו 'רגע הראיות האלו נוגעות גם לתיק הזה, לתיק הרצח'. אנחנו התקשרנו לסנגור ואמרנו לו 'תשמע, יש פה ראיות שאתה חייב לראות'".

עוד באותו נושא

הקלטות חדשות התגלו בתיק: משפט חוזר לאסיר עולם שהורשע ברצח

לכתבה המלאה
"לדעתנו האיש רוצח"
בכיר בפרקליטות המדינה, התייחס לבקשה למשפט חוזר של ויקטור גואטה: "זה תיק לא פחות דרמטי מזדורוב". אתר רשמי
ראיות דרמטיות. ראש המחלקה הפלילית הפרקליטות ג'ואי אש/אתר רשמי

לדברי אש, "כשעשינו את זה ממש לא היינו בטוחים שנסכים למשפט חוזר, אבל היה ברור לנו שהסנגור חייב לדעת מהראיות האלו. והוא לקח את הראיות, חשב, הגיש בקשה למשפט חוזר. אנחנו כמה חודשים בחנו כל אספקט של הבקשה ואנחנו עומדים להסכים למשפט חוזר בתיק רצח. עכשיו שיהיה ברור, לדעתנו האיש רוצח. ואנחנו הולכים לנהל את המשפט הזה כמיטב יכולתנו".

אש נשאל אם בגלל הספק שנוצר כתוצאה מהראיות חדשות, יש סיכוי למשפט חוזר ואמר כי "אנחנו ראינו את זה שיש פה ראיה שאנחנו לא יכולים להתעלם ממנה. אנחנו מקווים שזה לא ישנה את התמונה אבל היה לנו ברור שזה מצדיק הסכמה".

המראיין, ארז רותם, כתב המשטרה לשעבר בערוץ 2, המשיך ושאל את אש אם אלמלא הלחץ הציבורי שהופעל על הפרקליטות לקיים משפט חוזר לרומן זדורוב, היו מסכימים לקיים משפט חוזר בתיק הנוכחי, של גואטה. "חד משמעית כן", השיב אש, והוסיף: "זדורוב רחוק מלהיות ברף הנדרש".

סנגורו של גואטה, עו"ד ירום הלוי, מסר בתגובה להחלטה כי "אני שמח להיות שותף לתקדים ראשון שבו המדינה מסכימה למשפט חוזר בתיק רצח. הגיעה השעה שיזוכה לאחר חמש עשרה שנה בכלא על לא עוול בכפו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully