וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העתירה: נתניהו מינה את ישראל כץ לממלא מקום שר החוץ

17.2.2019 / 10:43

המינוי הוא סמלי בלבד, לתקופה של מעט יותר חודשיים - עד שתורכב הממשלה הבאה. כץ יוסיף לכהן במשרדי התחבורה והמודיעין. הוא וארדן טענו שניהם כי יש בידיהם התחייבות מנתניהו לקבל את התיק במידה ויתפנה, אך כץ נבחר לבסוף, בין היתר ברקע התחזקות של סער בפריימריז

צילום: מתוך הטוויטר של אריאל כהנא, ישראל היום

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ לשר החוץ בממשלה. המינוי הוכרז בישיבת הממשלה שנערכת הבוקר (ראשון).

כץ ימשיך לכהן במקביל לתיק החוץ גם כשר התחבורה והמודיעין. המינוי הוא סמלי בלבד, לתקופה של מעט יותר חודשיים - עד שתורכב הממשלה הבאה. כץ היה מעוניין לקבל את תיק החוץ מתחילת הקדנציה הקודמת, אך נתניהו לא חילק את התיק הבכיר. גם כץ וגם ארדן טענו כי יש בידיהם התחייבות מנתניהו לקבל את התיק במידה ויתפנה, ונתניהו בחר בסופו של דבר בכץ, בין היתר ברקע ההתחזקות של גדעון סער בפריימריז בליכוד. כץ נחשב ליריבו של סער בקרב על הנהגת הליכוד ביום שאחרי נתניהו, והמינוי לתיק החוץ עשוי לחזק אותו בזירה הזו.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת הרצח בברנוער: המשטרה בודקת עדות חדשה שמסר עבריין
דוח: אסד ביצע כ-300 מתקפות כימיות, רובן אחרי "הקו האדום" של אובמה
כללי המשחק לא ישתנו: המספרים שכחלון פספס ברפורמת המעונות

ישיבת ממשלה 10.2.2019. אמיל סלמן/הארץ,
ישיבת ממשלה 10.2.2019/אמיל סלמן/הארץ

על המינוי הוחלט בעקבות עתירה שהגישה לבג"ץ התנועה לאיכות השלטון נגד ריבוי התיקים בהם מחזיק ראש הממשלה. נתניהו החזיק אז במקביל, מלבד בראשות הממשלה, בתיקי הביטחון, החוץ, הבריאות והקליטה, ובתנועה טענו כי מדובר במצב שאינו סביר באופן קיצוני. העתירה אוחדה עם עתירה דומה שהגישה ח"כ לאה פדידה (המחנה הציוני). כבר באמצע דצמבר הודיע נתניהו כי בכוונתו למנות שר קליטה בתוך שבוע, ושר חוץ בתוך חודש. מאז מונה ח"כ יואב גלנט לשר הקליטה.

ביום חמישי הגישה פרקליטות המדינה הגישה לבג"ץ הודעת עדכון בנושא, הנתמכת בתצהיר של מזכיר הממשלה, צחי ברוורמן, ובו הודיע כי בכוונתו למנות שר חוץ היום. בעקבות העתירה נתניהו הודיע בעבר כי ימנה שר חוץ עד לסוף חודש ינואר, אולם הדבר לא קרה.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר לפני ישיבת הממשלה: "מברך את חברי השר ישראל כץ ומאחל לו הצלחה רבה. מינויים של שרים היא החלטה של ראש הממשלה ואנחנו כמובן לא מתערבים איך הוא מחלק את המינויים והתיקים בממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully