וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל סלבדור: שוחררה נערה שנשלחה ל-30 שנות מאסר על לידת עובר מת

אוולין הרננדס הייתה רק בת 17 כשילדה עובר מת בשירותי ביתה לאחר שלטענתה נאנסה ולא ידעה שהיא בהריון. היא נשלחה למאסר ממושך וכעת ערעור עשוי להעניק לה את חירותה. במדינה שבה עשרות נשים שעוברות הפלות טבעיות נשלחות למאסר בגין הריגה, הריעו לה פעילים: "את לא לבד"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בית המשפט באל סלבדור שחרר אתמול (שבת) אישה שנשלחה ל-30 שנות מאסר אחרי שילדה עובר מת בשירותים. אוולין ביאטריס הרננדס קרוז, בת 20, ריצתה כמעט שלוש שנות מאסר באשמת "רצח בנסיבות מחמירות".

באפריל 2016 הרננדס ילדה בשירותי ביתה שבקהילה כפרית קטנה. היא איבדה את הכרתה לאחר שאיבדה כמות גדולה של דם ואמרה שהיא לא יודעת האם העובר נולד חי או מת. בעקבות ערעור הורה בית המשפט לבדוק את המקרה שלה מחדש, אך בינתיים היא תוכל להישאר בביתה עד שתתקבל החלטה.

הרננדס ועורכי דינה טוענים כי היא לא הייתה מודע לכך שהיא בהריון וכי לא בוצע אף פשע. אולם, התובעים האשימו אותה ברצח על כך שלא ערכה את הטיפולים הרפואיים הדרושים לפני לידה. עם שחרורה, פעילים הריעו לה מחוץ לבית המשפט: "אוולין, את לא לבד".

לקריאה נוספת:
אל סלבדור: קורבן אונס בת 19 ילדה תינוק מת - והורשעה ברצח
אל סלבדור: אישה שהואשמה בניסיון להפיל ניצלה ממאסר ממושך
גם בסטנדרטים של אל סלבדור, הרג היפופוטם מפורסם שובר שיא אכזריות

אישה מוחה מחוץ לבית המשפט באל סלבדור במחאה על מאסר אישה שעברה הפלה ב-13 בדצמבר 2017. AP
אישה מוחה מחוץ לבית המשפט באל סלבדור במחאה על מאסר אישה שעברה הפלה, ב-2017/AP

במהלך המשפט המקורי שלה היא טענה שהיא נאנסה. עורכי דינה אמרו שהיא הייתה מפוחדת מדי בשביל לדווח על האונס שעברה, ובכמה דיווחים בתקשורת נטען כי האדם שאנס אותה היה חבר כנופיה. מומחים רפואיים לא הצליחו לקבוע האם העובר נולד ללא רוח חיים או האם מת אחרי לידתו.

עוד אמרה כי היא הייתה הולכת לרופא אילו הייתה יודעת שהיא בהריון. לטענתה, היא בלבלה את הסימפטומים שהרגישה עם כאב בטן מאחר שחוותה דימומים לסירוגין, והיא חשבה שמדובר בווסת. "לא הרגתי את הבן שלי", היא אמרה לבית המשפט. אולם, השופט לא האמין לה שהיא לא ידעה שהיא בהריון.

המדינה המרכז-אמריקנית אוסרת על הפלות בכל המקרים, כך שעשרות נשים נשלחו למאסר בגין הריגת עובריהן במקרים שבהן הן טענו שעברו הפלה טבעית או ילדו עוברים מתים. ארגון אמנסטי אינטרנשיונל קבע שאל סלבדור היא "אחת המדינות הכי מסוכנות להיות בהן אישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully