וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ התימני על הישיבה ליד נתניהו: "המארגנים אחראים לכך"

15.2.2019 / 19:02

אחרי שספג ביקורת על כך שישב ליד ראש הממשלה בוועידת ורשה, הבהיר אל-ימין כי המארגנים אחראים לסידורי הישיבה וכי הם "לא באו לדבר על הבעיה הפלסטינית". המורדים החות'ים שבהם נלחמת ממשלתו גינו אותו: "פשיטת רגל מוסרית וערכית"

צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

שר החוץ של תימן חאלד אל-ימין אמר אתמול (חמישי) בתום ועידת ורשה כי המארגנים הם אלו שאחראים לסידורי הישיבה. הוא נאלץ להתגונן בשל הביקורת שספג על כך שישב לידו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידה שהתקיימה בבירת פולין.

לדבריו, המשלחת התימנית, המייצגת את הממשלה הרשמית של עבד אבו מנסור האדי, הגיעה לוורשה בשל ההתערבות האיראנית בתימן ולא בשל הסוגיה הפלסטינית. אל-ימין הוסיף כי הם "לא באו לדבר על הבעיה הפלסטינית ולדבר עם נתניהו". "הם (ישראל) האויב שלהם הוא איראן, ואנחנו, הסכנה הגדולה ביותר שמאיימת על היציבות שלנו, היא איראן".

עוד בוואלה! NEWS:
בתיק הפולני שנפתח מחדש - נתניהו בצד הצודק של התביעה
נתניהו על הסטייה ממדיניות העמימות: רוצים להמחיש לאויבינו את הנחישות
פנס תוקף את מדינות אירופה בוורשה: לא משתפות פעולה נגד איראן

ראש הממשלה בנימין נתניהו יושב ליד שר החוץ של תימן ח'אלד אלימאני בוועידת ורשה ב-14 בפברואר 2019. עמוס בן גרשום, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו לצד שר החוץ התימני בוועידת ורשה, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום, לע"מ

אל-ימין הוא חלק מהממשלה הנתמכת על ידי הקואליציה הערבית הסונית בהובלת ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות, הנלחמת במורדים החות'ים השיעים, הנתמכים על ידי איראן. המורדים, שכבשו את הבירה צנעא ב-2014 ועדיין מחזיקים בה ומרבית שטחה של המדינה, גינו את שר החוץ של ממשלת האדי בחריפות. "ישיבתו לצד נתניהו מוכיחה את פשיטת הרגל המוסרית והערכית של ממשלת שכירי החרב ותומכיה", אמרו היום המורדים.

המלחמה האזורית בתימן החלה במרץ 2015, והיא הובילה למשבר ההומניטרי החמור ביותר בעולם. עשרות אלפי בני אדם, בהם ילדים רבים, נהרגו בתקיפות אוויריות, בלחימה, מרעב או ממחלות שונות. ממשלתו של האדי והמורדים הגיעו להבנות בשיחות בחסות האו"ם בשטוקהולם בדצמבר האחרון על הפסקת אש בעיר הנמל חודיידה, אך שני הצדדים מאשימים אלו את אלו בהפרתו והוא טרם יושם במלואו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully