וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבלים על החיים שאיבדנו": ארה"ב מציינת שנה לטבח בפלורידה

בתי ספר ברחבי המדינה ציינו את מותם של 17 תלמידים ואנשי צוות. המתחם מחוץ לזירת הירי הפך לגן זיכרון וטראמפ ציין כי "לא ננוח" עד שבתי הספר יהיו בטוחים. התלמידה אמה גונזלס, שהפכה לפעילה למען פיקוח על כלי נשק: "אבלה את הזמן בלזכור את מי שאיבדנו"

עריכה: תומר לוי

ארצות הברית ציינה אמש (חמישי) שנה לטבח שהתרחש בתיכון "מרג'וי סטונמן דאגלס" שבעיירה פארקלנד בפלורידה. במהלך הטבח, שחידש בשעתו את הדיון על הפיקוח על הנשק בארצות הברית, התלמיד לשעבר ניקולס קרוז נכנס וירה למוות 17 בני אדם. תלמידים ומחנכים מרחבי המדינה ציינו את היום באמצעות קיום רגעי דומיה, פרויקטים לאומנות ומיצגים שונים.

בטבח נהרגו 14 תלמידים ושלושה אנשי צוות. אתמול, התלמידים מבית הספר קיימו יום לא אקדמי, שאותו הקדישו לזיכרון ואבל. הלימודים בבית הספר רבים הסתיימו מוקדם מהרגיל לזכר הטבח. בבתי ספר בכל רחבי פלורידה קיימו דקת דומיה לזכר הנרצחים. "למרות שאנחנו אבלים על החיים שאיבדנו במעשה השנאה הנורא, אני מאמין שאנחנו צריכים לחגוג את האפשרויות באהבה ותמיכה", אמר המפקח רוברט רונסי מחוץ לבית הספר.

לקריאה נוספת:
טבח בביה"ס: 17 הרוגים בירי בפלורידה; היורה - תלמיד לשעבר
עם מסכת גז: היורה מפלורידה הפעיל את האזעקה בתיכון - וריסס
"מתנגדים לכל איסור על נשק": הפנים החדשות של איגוד הרובאים בארה"ב

ירי בבית ספר תיכון בפלורידה, ארה"ב  14 בפברואר 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
תלמידים נמלטים מהתיכון לאחר הירי/מערכת וואלה! NEWS, ---

אמה גונזלס, תלמידה ששרדה את הטבח והפכה לפעילה למען הגבלת מכירת כלי נשק, אמרה כי "כמו רבים מהקהילה שלנו, אני הולכת לבלות את הזמן במתן תשומת לב לחברים ומשפחה, ולזכור את אלו שאיבדנו".

מתחם מחוץ לבית הספר הפך לגן זיכרון לצוות ולתלמידים, שיסייע להם לזכור ולחשוב על יקיריהם. בין מאות הפרחים שעיטרו את המקום, ניתן היה להבחין באבנים צבועות, חלקי ריצופים עליהם כתובים מסרים ועמוד עליו נכתבו שמות 17 הקורבנות.

בשאר רחבי ארצות הברית, בחרו לציין המאורע באמצעות פרויקטים אומנותיים או הצהרות. בבית ספר במדינת אוהיו ערכו תרגיל "יורה פעיל", שלפי המארגנים יסייע לתלמידים להרגיש יותר בטוחים ולגורמי חירום להגיש יותר מוערכים.

עוד באותו נושא

58 דקות של כאוס: תיעוד חדש מהטבח בתיכון בפלורידה

לכתבה המלאה
טקס זיכרון לזכר הטבח בפארקלנד, פלורידה 14 בפברואר 2019. רויטרס
שמות הנספים הטבח בטקס לזכר האירוע, אמש/רויטרס
ניקולס קרוז מחפש קורבנות בתיכון בעיירה פארקלנד, פלורידה, 14 בפברואר 2018. צילום מסך
הרוצח ניקולס קרוס בבית הספר, בשנה שעברה/צילום מסך

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי "היום, אנחנו זוכרים את כל אלו שאיבדנו לפני שנה בפארקלנד". בנוסף לכך, ציין כי "אנו לא ננוח עד שהקהילות ובתי הספר שלנו יהיו בטוחים".

לפי המרכז לחוקה "גיפורדס", ארגון הפועל לטובת אכיפת נשק, מחוקקים ב-26 מדינות ווושינגטון די-סי העבירו 67 חוקים חדשים לביטחון בנשק בשנת 2018. ארבע מדינות העלו את הגיל המינימלי לרכישת נשק, ושבע מדינות חיזקו או הרחיבו את בדיקות רקע שנעשות על קונים של נשק.

טקס זיכרון לזכר הטבח בפארקלנד, פלורידה 14 בפברואר 2019. רויטרס
טקס לזכר הנספים בפארקלנד, אתמול/רויטרס
טקס זיכרון לזכר הטבח בפארקלנד, פלורידה 14 בפברואר 2019. רויטרס
מפגן אומנות לזכר הנספים בטקס לזכרם, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully