וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

58 דקות של כאוס: תיעוד חדש מהטבח בתיכון בפלורידה

דוח על הירי ההמוני שבו נהרגו 17 בני אדם בפברואר חושף את הכשלים הרבים בעת מסע ההרג. האזעקה לא הופעלה, המאבטח נמלט והשוטרים ראו את מצלמות האבטחה בעיכוב. הרוצח, תלמיד לשעבר, עבר קומה-קומה והצליח להיטמע בקרב הנמלטים

עריכה: תומר לוי

תמונות חדשות מהטבח בתיכון בפלורידה פורסמו בסוף השבוע כחלק מחקירת תפקוד כוחות הביטחון במהלך הירי בבית הספר מרג'ורי סטונמן דאגלס, שבו נהרגו 17 איש. בדוח פורטו הכשלים של לשכת השריף של מחוז ברוורד ושל בית הספר, שהובילו לתגובה המאוחרת והמשובשת לירי של ניקולס קרוז, תלמיד לשעבר בתיכון.

בעיתון סאן סנטינל פורסמו גם תמונות של תלמידים מצטופפים יחד במסדרון אחרי שהאזעקה הופעלה ושל נזק שגרמו קליעים לחלונות ממוגנים בעת שהרוצח ניסה לפגוע בכוחות הראשונים שהגיעו לזירה. בדוח תואר הכאוס שנמשך 58 דקות, כשאיש לא לוקח אחריות, סגני השריף מתמהמהים, מידע כוזב מופץ, התקשורת משותקת והילדים נותרים ללא מקום להסתתר בו.

שלושה מעובדי בית הספר שידעו על כך שיש יורה במתחם לא הפעילו את "הקוד האדום" לתחילת ההסגר בבית הספר. עוד נכתב, כפי שדווח כבר, כי השוטר סקוט פיטרסון תפס מחסה ולא נכנס למבנה בעת שהטבח אירע. באותו הזמן, מנהל האתלטיקה כריס היקסון מיהר למבנה בעת קולות הירי ונהרג. בנוסף לכך, מצלמות האבטחה פעלו בעיכוב, מה שגרם לשוטרים להאמין שקרוז עדיין בבית הספר על אף שלמעשה הוא כבר נמלט.

לקריאה נוספת על הטבח
השליך את נשקו ונטמע בתלמידים שברחו: מבצע הטבח בפלורידה הודה ברצח

הטבח בתיכון "דאגלס" בפלורידה
ניקולס קרוז, בן ה-19 תועד שניות לפני שיצא 
למסע הרצח שגבה את חייהם של 17 בני אדם. אתר רשמי, אתר רשמי
קרוז נכנס לאחת הקומות בעת הירי, פברואר/אתר רשמי, אתר רשמי

קרוז בן ה-19 תועד מגיע למתחם התיכון ונכנס למבנה 12, כשהוא שולף את הרובה החצי-אוטומטי שלו. הוא הזהיר את אחד התלמידים ש"דברים הולכים להיות מלוכלכים" כשהוא עובר בקומה הראשונה והורג 11 בני אדם ופוצע עוד 13.

הוא המשיך לקומה השנייה אחרי שהמאבטח נמלט, שם הוא מצא את המסדרון ריק אחרי שהמורים הכניסו את התלמידים לכיתות ונעלו אותן. קרוז ירה לעבר שתי כיתות, אבל אף אחד לא נפגע. בקומה השלישית, הכאוס שלט. אחרי שהאזעקה נסגרה, התלמידים יצאו למסדרון, רק כדי לשמוע את היריות בקומה מתחת ולזחול בחזרה לכיתות.

בקומה השלישית נהרגו שישה אנשים, כולל המורה לגיאוגרפיה סקוט ביגל, שהחזיק את דלת הכיתה פתוחה כדי להכניס את התלמידים בחזרה. ארני רוספיירסקי, מורה ללימודי חברה, הציל חיים רבים כשסגר את דלת כיתתו עם כעשרה תלמידים ומנע מקרוז להיכנס.

עוד באותו נושא

היורה בבית הספר בפלורידה תיעד את עצמו: "כולכם הולכים למות"

לכתבה המלאה
ניקולס קרוז מחפש קורבנות בתיכון בעיירה פארקלנד, פלורידה, 14 בפברואר 2018. צילום מסך
קרוז במסדרונות התיכון בעת הירי/צילום מסך

קרוז שב על עקבותיו ופנה לחדר המורים, שם הוא ניסה לירות דרך החלון במורים ותלמידים שנמלטו מהמקום, אבל הוא נבלם בשל המיגון מפני הוריקנים. באותו הזמן, רוספיירסקי נמלט במדרגות. היורה, הלבוש בחולצת התיכון, הותיר את הרובה שלו במבנה ונטמע בתוך התלמידים הנמלטים, בזמן שהשוטרים התמקמו בכיוון השני כשהם לא יודעים שהוא כבר אינו שם. רק אחרי 11 דקות מאז תחילת הירי, שוטרים מקומיים הרכיבו צוות פריצה מאולתר והסתערו על המבנה. השוטרים איתרו את תיקו של קרוז, שבו היה גם סכין ומסיכת סקי, ואת הטלפון הסלולרי שלו. על המחסניות שלו נחרטו צלבי קרס.

הוא נעצר בהמשך אותו היום, והוא עומד בפני עונש מוות אם יורשע ב-17 עבירות הרצח שבהן הוא מואשם.

שוטרים מסתערים על התיכון בעיירה פארקלנד, פלורידה, 14 בפברואר 2018. צילום מסך
שוטרים מסתערים על המבנה/צילום מסך
תלמידים מסתתרים בעת הטבח בתיכון בעיירה פארקלנד, פלורידה, 14 בפברואר 2018. צילום מסך
תלמידים מצטופפים במסדרון בעת הירי/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully