וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המשבר בקטלוניה: ממשלת ספרד הכריזה על הקדמת הבחירות

15.2.2019 / 11:46

ראש הממשלה הסוציאליסטי סנצ'ס הודיע כי בחירות בזק יתקיימו ב-28 באפריל. זאת אחרי שנכשל בהעברת התקציב לאור התנגדות הקטלאנים, שתמכו בממשלת המיעוט שלו. זאת הפעם השלישית בתוך ארבע שנים שהמדינה הולכת לבחירות

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס הכריז היום (שישי) על הקדמת הבחירות הכלליות, שייערכו ב-28 באפריל. זאת אחרי שממשלתו נכשלה להעביר את התקציב בפרלמנט ביום רביעי האחרון. זאת הפעם השלישית בתוך ארבע שנים שהמדינה שבחצי האי האיברי הולכת לבחירות, שגם בסופן לא צפויה לקום ממשלה יציבה.

"בין לא לעשות שום דבר ולהמשיך ללא תקציב לבין לתת לספרדים את הזכות לומר את דברם, אני בוחר באפשרות השנייה", אמר סנצ'ס בהצהרה מיוחדת ששודרה בשידור חי בטלוויזיה בתום ישיבת ממשלתו, שהזכירה נאום בחירות. "ספרד צריכה להמשיך להתקדם ולצעוד קדימה בסובלנות, בכבוד, במודרניות ובהגיון בריא. אני מציע לפזר את הפרלמנט וללכת לבחירות ב-28 באפריל".

מנהיג המפלגה הסוציאליסטית נמצא בשלטון מאז יוני האחרון, אז נפלה הממשלה השמרנית של מריאנו ראחוי על רקע פרשות שחיתות והמשבר עם קטלוניה. סצנ'ס כיהן כראש ממשלת מיעוט, עם כרבע מהמושבים בפרלמנט, בזכות תמיכת המפלגות הקטלאניות והבסקיות בפרלמנט הלאומי במדריד.

עם זאת, הקטלאנים סירבו לתמוך בתקציב של הממשלה לשנה הקרובה מאחר שהוא לא כלל שיחות על עתיד המחוז, שטרם התאושש ממשאל העם ב-2017 והמשבר שנוצר בעקבותיו. סוגיית עצמאות החבל העשיר שבצפון-מזרח המדינה צפויה להיות אחת המרכזיות בקמפיין הבחירות, כשברקע מתנהל משפטם של 12 ממנהיגי הבדלנים הנאשמים במרד.

לקריאה נוספת בנושא
האשמה - מרד נגד ספרד: נפתח משפטם של מנהיגי הבדלנים בקטלוניה
אלפים הפגינו במדריד נגד שיחות עם קטלוניה: "בחירות למען האחדות"
עימותים בקטלוניה ביום השנה למשאל העם: "רפובליקה תחת הקמה"

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס במהלך נאומו במקסיקו סיטי, 10 בפברואר 2019. רויטרס
לא רצה להמשיך לתפקד ללא תקציב. סנצ'ס/רויטרס

בעקבות הקדמת הבחירות, הכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו בדרך לחודשים של אי-ודאות. לפי הסקרים, שום מפלגה לא תקבל מספיק קולות כדי למשול לבד, כך שצפוי משא ומתן ממושך על מנת להקים קואליציה.

הסוציאלסיטים מובילים בסקרים, עם כ-24% תמיכה בממוצע בחודשים האחרונים, לפי שקלול של היומון אל פאיס. עם זאת, מפלגת העם השמרנית ומפלגת הימין-מרכז סיודדנוס לא נמצאות הרחק מאחור, והן עשויות באופן תיאורטי ליצור קואליציה עם מפלגת הימין הקיצוני ווקס, כפי שעשו בבחירות המחוזיות באנדלוסיה בדצבמר. ואולם, ייתכן שסיודדנוס יירתעו מלחבור לימין הקיצוני ברמה הלאומית, ובמקום זאת תעדיף ברית עם הסוציאליסטים ועם מפלגת השמאל הקיצוני פודמוס.

מפלגת הימין הקיצוני המתנגדת להגירה, שבקושי הייתה מוכרת עד לפני כמה חודשית, היא אחת מכמה מפלגות חדשות שצמחו וטלטלו את שלטון שתי המפלגות הגדולות שמשלו לסירוגין מאז שובה של הדמוקרטיה לספרד, עם מותו של הרודן פרנסיקו פרנקו ב-1975. כניסה לפרלמנט הלאומי של ווקס תהיה הראשונה של מפלגת ימין קיצוני במדינה מאז נפילת הדיקטטורה, על רקע הצלחתן של מפלגות דומות ברחבי היבשת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנה במדריד, ספרד, נגד ראש הממשלה פדרו סנצ'ס במחאה על המדיניות שנוקט בענין קטלוניה. רויטרס
הפגנה במדריד נגד סנצ'ס, ראשון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully