וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בקטלוניה ביום השנה למשאל העם: "רפובליקה תחת הקמה"

2.10.2018 / 14:15

180 אלף איש צעדו בבירה ברצלונה, שרו את ההמנון המקומי והניפו קלפיות הצבעה, במחאה על התנגדות מדריד לקבל את תוצאות ההצבעה על עצמאות המחוז מספרד מלפני שנה. השוטרים פיזרו באלימות מפגינים שהקיפו את מבנה הפרלמנט. "1 באוקטובר, לא סולחים, לא שוכחים"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מפגינים ושוטרים התעמתו אתמול (שני) בברצלונה עם ציון יום השנה הראשון למשאל העם על עצמאות קטלוניה מספרד, שהוביל למשבר חריף בין הממשלה המרכזית במדריד לבין המחוז שבצפון-מזרח המדינה.

המשטרה המקומית השתמשה באלות כדי לבלום את המפגינים, שחלקים נופפו בדגלי הבדלנים ושרו "1 באוקטובר, לא סולחים, לא שוכחים" כשהם מקיפים את מבנה הפרלמנט האזורי. חלקם הניפו כרזות שבהן נכתב "רפובליקה תחת הקמה". במהלך היום ניסו מפגינים לחסום כבישים וקווי רכבת במחוז וכ-180 אלף איש צעדו בברצלונה, בירת קטלוניה, שרו את ההמנון המקומי והניפו תיבות קלפי.

מדריד כפתה שלטון ישיר על קטלוניה אחרי שהכריזה על עצמאות חד-צדדית לאחר משאל העם ומנהיגי התנועה נכלאו או נמלטו למדינות אחרות באירופה, בהם נשיא החבל לשעבר קרלס פוג'דמון.

עם זאת, בבחירות חדשות שהתקיימו בעקבות ההשתלטות הוקמה שוב ממשלה התומכת בעצמאות, על אף שהמפלגה הגדולה ביותר תומכת בהישארות בספרד. לפי הסקרים, הציבור הקטלאני נחלק כמעט שווה בשווה בין הבדלנים לבין אלו המתנגדים לעצמאות המחוז.

הפגנות בברצלונה לציון שנה לאיסור משאל עם עצמאי בקטלוניה 1 באוקטובר 2018. רויטרס
מפגינים מול שוטרים, אתמול בברצלונה/רויטרס

ראש הממשלה הסוציאליסטי של ספרד, פדרו סנצ'ס, אמר כי הוא תומך בדיאלוג על מנת להכריע את עתיד האזור, אולם גם הוא דוחה כל מהלך שיאפשר לקטלוניה להפוך למדינה עצמאית.

פאו בניטו, סטודנט לרפואה בן 22, אמר כי הוא תומך בעזיבת ספרד, אך הוא הוסיף כי הוא סבור שעל תנועת העצמאות להיות זהירה יותר על מנת שלא להרחיק אחרים. "עלינו לכבד את אלו שלא מסכימים איתנו", אמר.

(עדכון ראשון 12:24)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנות בברצלונה לציון שנה לאיסור משאל עם עצמאי בקטלוניה 1 באוקטובר 2018. רויטרס
הפגנות בברצלונה לציון שנה לאיסור משאל עם עצמאי בקטלוניה 1 באוקטובר 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully