וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גרמניה חוקרת קשרים בין מפלגות הימין הקיצוני לרוסיה

14.2.2019 / 15:07

סוכנות ביון הפנים פתחה בבדיקת היחסים בין אלטרנטיבה לגרמניה, המפלגה הגדולה באופוזיציה, למוסקבה. זאת מחשש לניסיון של מוסקבה להשפיע על הבחירות לפרלמנט האירופי והבחירות בכמה מדינות מחוז בגרמניה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שירותי ביון הפנים של גרמניה (BfV) בוחנים את הקשרים של מפלגות הימין הקיצוני, כולל אלטרנטיבה לגרמניה (AfD), עם רוסיה - כך דווח היום (חמישי) על ידי עיתונים של קבוצת התקשורת RND, שציטטה גורמי מודיעין. לפי הדיווח, ההחלטה של הסוכנות התקבלה ביום שלישי יחד עם זרועותיה המחוזיות, בחשש שמוסקבה תנסה להשפיע על הבחירות האירופיות במאי ועל שלוש מערכות בחירות בשלוש מדינות מחוז בהמשך השנה.

לפי הדיווח, בפגישה בפוטסדאם הוחלט להקים קבוצת מומחים מסוכנות הביון הפדרלית וממדינות במזרח המדינה ומברלין כדי לחקור את הנושא בחודשים הקרובים. בין היתר, הפגישה עסקה בשיחות על הקשרים בין רוסיה ל-AfD - מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר בגרמניה - ולמפלגת "הימין". גורמים ביטחוניים סבורים כי מוסקבה רואה במפלגות הימין כבעלות ברית אפשריות בניסיונה לערער את היציבות במערב.

לקריאה נוספת:
גרמניה תבטל חוק מהתקופה הנאצית שהקשה על נשים לעבור הפלות
אוכלוסיית גרמניה גדלה בזכות ההגירה, אך העתיד מנבא שחורות
גרמניה אוסרת על פעילות חברה תעופה איראנית המבריחה נשק לסוריה

מנהיגת מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) פראוקה פטרי. 13 במרץ 2016. אי-פי, AP
נפגשה עם בכירים ברוסיה לפני הבחירות. מנהיגת המפלגה לשעבר, פטרי/AP, אי-פי

גורמי המודיעין סבורים כי ל-AfD, שמנהיגתה לשעבר פראוק פטרי נפגשה ב-2017 עם גורמים רוסיים במוסקבה לפני הבחירות הפדרליות, יש קשרים מינימליים ומוגבלים עם רוסיה. בין היתר, הפגישה הזו עלתה בדיונים של סוכנות הביון. ב-BfV סירבו להגיב.

הבחישה הרוסית במערכות הבחירות במערב היא מקור לחשש רב, במיוחד אחרי הבחירות לנשיאות בארצות הברית ב-2016. רוסיה מכחישה את הטענות שהיא מתערבת בתהליך הפוליטי של מדינות המערב.

ב-RND דווח עוד כי לפי שירות ביון החוץ של גרמניה (BND), הבחירות באירופה הן "הזדמנות טובה עבור רוסיה לערער עוד יותר את יציבות המערב ולנצל את הבעיות הלאומיות בצורה מכוונת". גורמים בסוכנות, שצוטטו על ידי הקבוצה, אמרו כי המטרה המרכזית של מוסקבה היא "להחליש את האמון בהליך האלקטורלי". ה-BND לא הגיב על הדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully