וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה תבטל חוק מהתקופה הנאצית שהקשה על נשים לעבור הפלות

הממשלה העבירה תיקון לחוק שעבר ב-1993 ואסר על רופאים ומרכזים רפואיים לפרסם על מתן שירותי הפלות או מידע עליהן. הדיון התחדש בעקבות קנס שקיבלה גניקולוגית שכתבה באתר שלה כי היא מבצעת את ההליך. השינוי עוד דרוש את אישור הפרלמנט

חברות פרלמנט מציינות בבונדסטג מאה שנה לזכות לנשים להצביע, גרמניה, ינואר 2019. רויטרס
חברות פרלמנט בטקס לציון מאה שנה לזכות ההצבעה לנשים בגרמניה, בחודש שעבר/רויטרס

ממשלת גרמניה אישרה תיקון לחוק הפלות שנוי במחלוקת שעבר בתקופת המשטר הנאצי, שאם יעבור בפרלמנט יאפשר לרופאים ולארגונים רפואיים לספק לנשים מידע רב יותר בנושא. על פי החוק הנוכחי - סעיף 219א' לחוק העונשין של גרמניה - אסור לרופאים לפרסם שירותי הפלות או לספק מידע על הפלות באתרי האינטרנט שלהם. החוק מאפשר הפלות במהלך השליש הראשון להיריון, אך משתמש באמצעים שונים, כמו האיסור על פרסום השירותים שנכנס לתוקפו ב -1933, כדי למנוע מנשים לעבור אותן.

אם יעביר הבונדסטאג את התיקונים שאושרו ביום רביעי הקרוב, יוכלו הרופאים להודיע למטופלות שלהם כי הם מבצעים הפלות, בעוד שאיגוד הרפואה הגרמני יורשה גם להכין רשימה של רופאים ובתי חולים שבהם ניתן לבצע את ההליך. בנוסף לכך, רופאים יוכלו לקשר נשים למידע נוסף ולאתרי אינטרנט הקשורים להפלות.

הדיון על הסעיף בחוק התחדש בשנה שעברה, כשהגניקולוגית כריסטינה האנל נקנסה ב-6,000 אירו מאחר שרשמה באתר שלה כי היא מספקת שירותי הפלות ומידע על ההליך. האנל, שמאז הפכה למתנגדת בולטת לחוק, הבטיחה להגיע עד לבית המשפט העליון במדינה אם יהיה צורך בכך.

האגף השמרני במפלגתה הנוצרית-דמוקרטית של הקנצלרית אנגלה מרקל רצה להשאיר את החוק על כנו, בטענה כי הוא מסייע להרתעת נשים לא החלטיות להפסיק את היריונן. עם זאת, הסוציאל-דמוקרטים, כמו גם מפלגות הירוקים והשמאל, אמרו כי החוק מיושן ודרשו את ביטולו. בנוסף לשינויים בנוגע למידע על הפלות, בהתאם לפשרה הפוליטית הגיל שבו חברות הביטוח חייבות לספק אמצעי מניעה בחינם יעלה מ-20 ל-22.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully