וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה אוסרת על פעילות חברה תעופה איראנית המבריחה נשק לסוריה

21.1.2019 / 12:00

גורם בכיר בממשלה בברלין אמר כי ההחלטה נגד חברת מאהאן התקבלה בשל בעיות בטיחות וכן חשד שהיא משמשת לפעילות ריגול וטרור. לפי דיווחים שונים, מטוסי החברה מעבירים נשק מתקדם מטהראן לחיזבאללה

צילום: דובר צה"ל, עריכה: תומר לוי

גרמניה אסרה על פעילותה של חברת התעופה האיראנית מאהאן - כך אמר היום (שני) גורם בכיר בממשלה בברלין. זאת, לדבריו, בשל בעיות בטיחות והחשד שהחברה משמשת לצרכים צבאיים. . הגורם בממשלה הוסיף כי האיסור על פעילות החברה אינה מהווה סנקציות כלליות נגד איראן.

הממשלה בברלין חושדת כי חברת התעופה, שנמצאת ברשימת הסנקציות של ארצות הברית מאז 2011, משמשת למטרות צבאיות של משמרות המהפכה של איראן וכן לפעילות טרור. לפי דיווחים שונים, מטוסי החברה משמשים להעברת נשק מתקדם מאיראן לסוריה. אתמול דווח כי מטוס של החברה שב לעקבותיו בעקבות תקיפה של ישראל בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי בדמשק.

כמה מדינות באיחוד האירופי האשימו בשנה האחרונה את איראן בפעילות ריגול בשטחיהן ובתכנון פיגועים נגד מתנגדי משטר, בהן צרפת, דנמרק והולנד. בתגובה הוטלו סנקציות על יחידה במודיעין האיראני ועל שני בכירים בה, חרף הכחשותיה של טהראן וטענותיה כי מדובר במזימה לסכל את היחסים שלה עם האיחוד בזמן שהצדדים מנסים להציל את הסכם הגרעין.

מטוס של חברת התעופה מאהאן, איראן, ממריא מדיסלדורף, גרמניה, 16 בינואר 2019. רויטרס
מטוס של חברת התעופה מאהאן, איראן, ממריא מדיסלדורף, גרמניה, 16 בינואר 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully