וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות סוכנים סינים ורוסים: הסטקייה בבריסל שהפכה למרכז ריגול

האיחוד האירופי הזהיר מפני שהות בבית הסטייק, שהפך לפופולארי בקרב בכירים באיחוד, בשל חשש כי בשל קרבתו לנציבות האירופית, ינכחו בו גם סוכנים ורוסים וסינים. "אתם יכולים לבדוק מתחת לרצפה ולא תמצאו מיקרופונים. מסטיק, אולי", אמר בעל המקום

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

11 שנים לאחר שפתח את מסעדתו ליד משרדי הנציבות האירופית בבריסל, פיליפ ווינר יכול לומר שבית הסטייק שלו הוא האהוב על ידי הצמרת של אירופה. דיפלומטים מחויטים וגורמים רשמיים פוקדים את חדר ההסעדה המינימליסטי שלו כדי לאכול ארוחות צהריים וערב. נשיא מועצת האיחוד האירופי, דונלד טוסק, והצוות שלו ידועים כחובבי המסעדה.

אך לאחרונה ווינר בן ה-39 נאלץ להילחם בטענות כי המוסד שלו הפך לפופולארי בקרב דיפלומטים מסוג אחר.

חטיבת הדיפלומטיה והחוץ של האיחוד האירופי הזהירה את השגרירות בבלגיה מפני כך שכ-250 מרגלים סינים ו-200 מרגלים רוסים ישוטטו ברחובות הצמודים לשגרירות בבריסל. לפי מידע שפורסם בעיתון הגרמני Die Welt, באזהרה נכתב כי על הדיפלומטים להימנע מבית סטייק פופולארי, שכן הוא במרחק הליכה ממשרדי הנציבות.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
שוד נועז בבלגיה: גנבים חדרו לבנק דרך מנהרה שחפרו מהביוב
חשד לטרור בבלגיה: שוטר נפצע מדקירות בבריסל

נשיא מועצת אירופה דונלד טוסק בכינוס מנהיגי האיחוד האירופי, בריסל, 29 באפריל 2017. AP
חובב את המסעדה. נשיא מועצת האיחוד האירופי דונלד טוסק/AP

"אני בית הסטייק היחיד באזור, זה חייב להיות אני", אמר ווינר. "אתם יכולים לבדוק מתחת לרצפה ולא תמצאו מיקרופונים. מסטיק, אולי", אמר בעל בית הסטייק והוסיף כי בכל פעם שמגיע גורם חשוב למסעדה, אנשי הביטחון עורכים סריקה במקום. לדבריו, "אנשים לא פשוט מגלים סודות. זו מסעדה רועשת בכל מקרה, לא ניתן לשמוע דבר מהשולחן הסמוך".

אין כמעט ספק לכך שבריסל נצפית על ידי סוכנויות המודיעין העולמיות. היא מארחת מוסדות של האיחוד האירופי ואת נאט"ו, הברית הצבאית של מדינות המערב. בשנת 2003, מכשירי ציטוט נמצאו בעמדות של מתרגמים בבניין של המועצה האירופית, ובשנת 2014 הפרלמנט האירופי הציב שומרים מחוץ לדיונים רגישים משום שהיה חשש כי סוכנים מרוסיה ייכנסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully