וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לטרור בבלגיה: שוטר נפצע מדקירות בבריסל

20.11.2018 / 17:14

התוקף, בעל עבר פלילי, צעק לפי עדי ראיה "אללה אכבר" כשתקף את השוטר בבירה. הוא נורה ונעצר, ומצבו אנוש. השוטר לא בסכנת חיים. הרשויות טרם קבעו רשמית שזה פיגוע, אך שר הפנים אמר: "עוד מתקפה פחדנית נגד השוטרים שלנו"

זירת פיגוע דקירה בבירת בלגיה, בריסל, 20 בנובמבר 2018. רויטרס
בלגיה בכוננות גבוהה מאז פיגועי 2016. שוטר בזירת האירוע, היום/רויטרס

שוטר נפצע היום (שלישי) מדקירות בבריסל, בירת בלגיה, ככל הנראה בפיגוע של פעיל אסלאם קיצוני. לפי הרשויות, התוקף צעק "אללה אכבר" ודקר את השוטר בצווארו כמה פעמים, בטרם נורה על ידי שני שוטרים שהיו בסמוך לתחנת המשטרה המרכזית בעיר. השוטר פונה לבית חולים, אך הוא לא נמצא בסכנת חיים. הדוקר, שזהותו טרם ידוע, במצב אנוש.

"המניע עדיין לא ברור", מסרו התובעים בעיר. "כמה עדי ראיה שמעו אותו צועק 'אללה אכבר'. החקירה תקבע אם מדובר במתקפת טרור". הדוקר, שהחזיק בידיו שני סכיני מטבח, הוא בעל עבר פילי והוא נאסר ב-2014 בגין ניסיון רצח ונשיאת נשק בניגוד לחוק. עם זאת, הוא שוחרר בחודש שעבר.

שר הפנים המקומי ז'אן ז'מבון תיאר את התקרית כ"מתקפה פחדנית נוספת נגד כוחות המשטרה שלנו". בלגיה, מקום מושבם של האיחוד האירופי ושל נאט"ו, נמצאת בכוננות גבוהה מאז המתקפה בבריסל שבה נהרגו 32 איש, על אף שבינואר ירדה רמת הכוננות לדרגה שתיים מתוך ארבע.

התקרית הייתה בזמן ביקורו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, שכולל שיחות בהעמקת שיתוף הפעולה הביטחוני בין שתי השכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully