וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים באיראן: 27 אנשי משמרות המהפכה נהרגו בפיגוע סמוך לגבול פקיסטן

המתקפה פגעה באוטובוס שהעביר כוח ביטחוני באזור שבו פועלים ארגונים בדלניים וחמושים וסוחרי סמים. לפי כלי התקשורת באיראן, עוד עשרה לוחמים נפצעו. ארגון סוני בדלני קיבל אחריות על הפיגוע. זו אחת המתקפות הקטלניות ביותר נגד משמרות המהפכה אי-פעם

אתר רשמי

27 מאנשי משמרות המהפכה של איראן נהרגו היום (רביעי) בפיגוע התאבדות בדרום-מזרח המדינה, באזור הגבול עם פקיסטן - כך דווח בתקשורת המקומית. המתקפה אירעה בין הערים זהאדן וקאש, שבהם פועלים ארגונים בדלניים וסוחרי סמים באופן קבוע. עוד עשרה מאנשי הכוח נפצעו במתקפה, במסגרתה התפוצצה מכונית תופת שפגעה באוטובוס שהעביר כוח ביטחוני. הארגון הסוני הבדלני ג'יש אל-עדל קיבל אחריות על הפיגוע.

דובר משרד החוץ של איראן, בהראם קאסמי, אמר כי טהראן תנקום על פיגוע התאבדות נגד משמרות המהפכה. "ההקרבה של הצבא והאינטליגנציה של בני העם האיראני ינקמו בדם הקדושים שנהרגו באירוע הזה", אמר קאסמי.

לקריאה נוספת
בזמן מצעד צבאי: 24 הרוגים בפיגוע ירי בדרום איראן
בתגובה לפיגוע במצעד: איראן שיגרה טילים לעבר מטרות דאעש בסוריה

20 הרוגים בפיגוע באיראן, 13 בפברואר 2019. צילום מסך
זירת הפיגוע בו נהרגו 20 אנשי משמרות המהפכה, הערב/צילום מסך

זו אחת המתקפות הקטלניות ביותר נגד משמרות המהפכה אי-פעם. בחודש ספטמבר האחרון נהרגו 25 בני אדם, תריסר מהם אנשי משמרות המהפכה, במתקפת ירי במצעד צבאי בדרום-מערב איראן. בטלוויזיה הממלכתית דווח כי עוד 60 איש נפצעו במצעד לציון תחילת המלחמה עם עיראק שהתקיים בעיר אהוואז שבמחוז חוזיסתאן ובמקומות אחרים ברחבי איראן. בין ההרוגים אנשי משמרות המהפכה וכן נשים וילדים.

הרשויות הטילו אז את האחריות על הבדלנים הפועלים באזור שבו מיעוט ערבי סוני ורמזו כי אלו קיבלו תמיכה ממדינות זרות, בהן ערב הסעודית. הארגון הבדלני המקומי "ההתנגדות הלאומית של אהוואז" קיבל אחריות על הפיגוע הקשה ביותר במדינה מאז יוני אשתקד. בסוכנות הידיעות איסנ"א דווח כי ארבעה חמושים הוציאו לפועל את המתקפה. לפי בכיר במשמרות המהפכה, כולם נהרגו.

הרפובליקה האסלאמית השיעית נהנית מיציבות ביטחונית בהשוואה ליתר מדינות המזרח התיכון שחוו מהפכות ומלחמות מאז תחילת אירועי "האביב הערבי" ב-2011.

(עדכון ראשון 18:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully