וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

" הממצאים החדשים מאמתים את סיפור מגדל בבל המקראי"

14.2.2019 / 8:22

שרידים קדומים שנמצאו באתר ארכאולוגי בעיראק מצביעים על קיומו של מגדל בבל המקראי והריסתו בידי גורם זר, אך האם אלו היו מלאכים שהרסו את המגדל בפקודת אלוהים - או שמא חייזרים מכוכב אחר?

אימג'בנק – GettyImages

המאמצים לאשר סיפורים מקראיים נמשכים - והפעם חוקרים מאמינים שתגליות חדשות בעיראק מאשרות למעשה את קיומו של מגדל בבל והריסתו בידי גורם זר. על פי הסיפור המקראי המופיע בסוף פרשת נח שבספר בראשית - כן, לאחר סיפור המבול - כל האנושות התאחדה בארץ שנער שבדרום מסופוטמיה ובנתה את מגדל בבל במטרה להפגין את עצמתם כאומה מאוחדת. אלוהים לא ראה בעין יפה את בניית המגדל, שלח מלאכים שיהרסו אותו ובלבל (בבל) את לשונותיהם של בוני המגדל כך שלא יבינו איש את רעהו. מאומה מאוחדת הדוברת את אותה שפה - הוא יצר עמים נפרדים והביא לפיזורם בכל ארצות תבל.

מזה עשרות שנים חוקרים מנסים להוכיח את אמיתות סיפור מגדל בבל המקראי וכעת, אלפי שנים לכאורה מאז אותו אירוע, מחוז בבל שבעיראק מספק ראיות חדשות לקיום המגדל. על פי הסרט הדוקומנטרי "קונספירציות התנ"ך" של רשת אמזון פריים, ממצאים באתר הארכיאולוגי בורשיפה תואם לסיפור המקראי. "מגדל בבל הוגדר כמיתוס בידי חוקרים רבים. אולם, סדרה של צילינדרים מוקפים בלבנים שרופות, דרך לאבטחת יסודות המגדל, נמצאו בבורשיפה", כך נאמר בסרט, "אלה עשויים להיות חלק ממגדל בבל בשל גודלם העצום והאבנים החרוכות סביבם".

נמצא מגדל בבל?. GettyImages
האתר הארכיאולוגי בורשיפה/GettyImages

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

"מצאנו את המקום בו משה רבנו ובני ישראל חצו את ים סוף"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully