וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוד התנ"כי המסתורי הצליח לחזות את רצח יצחק רבין?

13.2.2019 / 8:18

הקוד שהוצג לעולם לפני למעלה מעשרים שנה בספר שהפל לרב-מכר, מככב בסדרה חדשה ובה נטען, בין היתר, כי רצח ראש הממשלה לשעבר, מלחמת המפרץ ועוד אירועים היסטוריים נחזו כבר בספרים המקראיים

Bible Conspiracies - reality-entertainment

ב-1997 יצא רב המכר "הצופן התנ"כי", של העיתונאי מייקל דרוסנין. הספר התבסס על מחקר שפורסם שלוש שנים קודם לכן על ידי המתמטיקאים דורון ויצטום, אליהו ריפס ויואב רוזנברג, שהציגו הוכחות סטטיסטיות, כביכול, לכך שחייהם של רבנים מפורסמים נחזו בספר בראשית, הרבה לפני שהרבנים המדוברים בכלל היו בחיים. הקוד מתבסס על טכניקת דילוגי אותיות בתורה - טכניקה לגילוי מילים או משפטים בעלי משמעות בחמשה חומשי תורה (או בתנ"ך בכללותו ואף בתרגומיו) באמצעות דילוגים קבועים בין האותיות. כדי לעשות זאת יש לבחור נקודת התחלה ומספר קבוע כלשהו עבור מספר האותיות שיש לדלג בכל פעם. לעיתים נעשה שימוש ביותר ממספר אחד כדי לקבל מילים שונות המוצפנות בקטע טקסט מסוים. איך זה עובד? לשיטת הפענוח קוראים ELS. מתחילים בנקודה כלשהי בטקסט ואז קופצים כמה אותיות קדימה. משם והלאה ממשיכים לאות הבאה, עם רווח קבוע בין האותיות בכל פעם מחדש.

בספרו דרוסנין טען לא רק בזכות קיומם של אותם צפנים אלא הוסיף שיש ביכולתם לנבא אירועים בעתיד. למעלה מ-20 שנה עברו מאז, אך לאחרונה עלתה לשידור התכנית "קונספירציות התורה" של אמזון פריים, שלקחה את כל הסיפור הזה כמה צעדים קדימה. "קוד התורה הוא אולי התגלית המרעישה ביותר בתולדות האנושות", נטען שם. אם להאמין לאחת הקונספירציות שהוצגה שם, הרי שבעזרת שימוש במחשבים הצליחו למצוא שהקוד המדובר חזה בין היתר את רצח יצחק רבין ז"ל, לא פחות ולא יותר, לפי הדיווח ב"דיילי סטאר", התומכים בתיאוריה טוענים כי "באמצעות בחירה במרחקים שווים בין רצפי אותיות בטקסט - בלי לספור רווחים, ניתן למצוא את הכיתוב "יצחק רצין, רוצח אשר ירצח, עמיר, תל אביב, 5756" (שזה למעשה שנת תשנ"ו - השנה בה נרצח רבין). ישנם תומכי תיאוריה שאפילו מרחיקים עד כדי לטעון שזוהי הוכחה שאלוהים עצמו עומד מאחורי הרצח.

עוד בנושא:
הראיות מתחזקות: נמצא המיקום של ארון הברית הקדוש המקורי?
המדע מאשר: הסיפור המקראי על סדום ועמורה הוא אמיתי ומדויק
3 נבואות תנכיות המבשרות על סוף העולם התגשמו ממש עכשיו בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • תנ"ך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully