וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים טוענים: ייתכן שנמצאה הוכחה מדעית לסיפור יציאת מצרים

31.1.2019 / 0:15

מחקר שניסה לתארך התפרצות הר געש הרסנית מצא שהיא התרחשה ככל הנראה בתקופת יציאת מצרים. ישנם חוקרים שמאמינים שההתפרצות הזו היא שהובילה לקריעת ים סוף המוזכרת בתנ"ך

יח"צ - חד פעמי

בסרטון - הטריילר לסרט "אקסודוס: אלים ומלכים"

האם אחרי מאות שנים של מחקר, הסיפור התנ"כי של יציאת בני ישראל ממצרים סוף כל סוף זכה להוכחה מדעית? מחקר חדש שבוצע בידי אוניברסיטת אריזונה והתפרסם לאחרונה מצא שההתפרצות ההרסנית של הר הגעש ת'רה שבאי היווני סנטוריני אירעה מאה שנה לפני התאריך בו האמינו עד היום שהתרחשה - כלומר במקביל לתקופה בה משערים כי משה הוליך את בני ישראל דרך ים סוף לכיוון הארץ המובטחת. כעת החוקרים מאמינים שיש קשר ישיר בין התפרצות הר הגעש לקריעת ים סוף, והפתרון המדעי שלהם הוא - צונאמי.

עד היום לא נמצאה כל הוכחה ממשית למסע הארוך במדבר וארכיאולוגים רבים להוטים להוכיח זאת, כמו גם עוד מאורעות תנ"כיים. תיאוריות הנעזרות בהתפרצות הר הגעש כחומר מדעי להבנה של כמה מאורעות היסטוריים אינן זוכות להתייחסות משמעותית בקרב חוגים אקדמיים, אולם המסתורין שבהתפרצות הר הגעש ת'רה מעסיקה רבים המנסים לזהות את נקודת הזמן בה התרחשה מאחר שמדובר באירוע בעל השפעות חזקות. אם חוקרים יצליחו לתארך במדויק את מועד ההתפרצות - יהיה ניתן להסביר דרכה מאורעות עתיקים אחרים.

גיף יציאת מצרים וקריעת ים סוף. Giphy
האם סיפור קריעת ים סוף הוכח מדעית?/Giphy

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully