וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הר סיני המקראי נמצא - ובמקום שהכי לא ציפיתם לו?

3.1.2019 / 9:35

מומחים לחקר המקרא טוענים שמצאו את הר סיני, המקום בו ניתנה התורה לעם ישראל, על אף שחוקרים מקראיים והיסטוריונים כבר דאגו לשלול את המקום כאופציה. ד"ר צ'ארלס וויטאקר בטוח בדבריו: "יש יותר מדי ראיות שמצביעות על כך שזה המקום"

ג'בל אל-לווז הוא הר סיני?/Joel Richardson - The Mountain of Moses Mt. Sinai in Saudi Arabia by Ryan Mauro

עד היום היסטוריונים וחוקרים מקראיים מנסים לפענח היכן נמצא הר סיני המקראי, המקום בו קיבל משה מאלוהים את עשרה הדיברות. לא מעט הצעות עלו על הפרק, כמו הר כרכום שבנגב או ג'בל מוסא שבחצי האי סיני, אולם כעת דווקא המקום שזכה להכי פחות התייחסות - הוא המוביל ברשימת המועמדויות להיות הר סיני האמיתי. ד"ר צ'ארלס וויטאקר, מאוניברסיטה בשריבפורט, שבלואיזיאנה, טוען שג'בל אל-לווז שבערב הסעודית (מדין הקדומה) הוא הר סיני המקראי.

על פי ההשערה, שכבר עלתה בעבר ונשללה בידי מומחים רבים, בני ישראל חצו את סיני וים סוף והמשיכו משם אל ג'בל אל-לווז, הנמצא בצפון-מזרח ערב הסעודית, סמוך לגבול עם ירדן. וויטאקר מבסס את טענותיו בהסתמך על ממצאים ארכאולוגיים שנמצאו באזור, חישוב טווחי מרחק ותיאורים מקראיים. אולם, מומחים טוענים שטווחי המרחק ותיאור המסע דווקא אינם תואמים ואפילו השתמשו בציטוט מן המקרא בו חבב בן רעואל סירב להצטרף לעם ישראל במסעו דווקא בגלל שהר סיני אינו נמצא במולדתו, מדין. גם הרשויות בערב הסעודית ביצעו מחקר ארכאולוגי בג'בל אל-לווז לפני כעשור וטענו שהממצאים לקוחים מתרבויות מוקדמות אחרות.

ג'בל אל-לווז הוא הר סיני?. Joel Richardson - The Mountain of Moses Mt. Sinai in Saudi Arabia by Ryan Mauro, צילום מסך
האם ג'בל אל-לווז הוא הר סיני האמיתי?/צילום מסך, Joel Richardson - The Mountain of Moses Mt. Sinai in Saudi Arabia by Ryan Mauro

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

אחרי אלפי שנים: האם ארון הברית נמצא באחד מהמקומות האלה?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully