וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין בביקור רשמי בקפריסין: "הקשרים מעולם לא היו טובים יותר"

13.2.2019 / 1:14

נשיא המדינה הגיע לביקור רשמי בניקוסיה ונועד עם נשיא קפריסין ניקוס אנסטיסיאדיס. "קפריסין וישראל יכולות וחייבות לחלוק באינטרסים משותפים וחברות אמת", אמר ריבלין בתום פגישה בין השניים. מקבילו הקפריסאי בירך על הביקור: "ישראל - כוח חשוב ביציבות האיזור"

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע אתמול (שלישי) לביקור בקפריסין, בהזמנת הנשיא ניקוס אנסטיסיאדיס, עמו נפגש בבירה ניקוסיה. השניים נועדו בארבע עיניים לאחר טקס קבלת פנים רשמי שנערך בארמון הנשיאות, ולאחר מכן המשיכו לפגישה בילטראלית בהשתתפות הפמליות. בפתח פגישתם, עקץ ריבלין את אנסטיסיאדיס ואמר: "אני יודע שהביקור הזה קצת מתוח, אחרי ניצחוננו באירוויזיון. אני מקווה שהאירוויזיון שנארח בתל אביב יספק לנו הזדמנות נוספת להיפגש בקרוב".

"הקשרים בין המדינות שלנו מעולם לא היו טובים יותר", אמר ריבלין בתום הפגישה עם מקבילו הקפריסאי. "השותפות הישראלית-קפריסאית היא אי של חברות, דמוקרטיה ויצירתיות, בים התיכון הנוטה לסערות. האיזור שלנו התברך בפוטנציאל לשותפות יעילה אך נפגע, במיוחד בשנים האחרונות, על ידי סבל ועימות". ריבלין ציין כי במסגרת היחסים הכלכליים בין המדינות, מושקעים למעלה מ-650 מיליון דולר במסחר כל שנה, והוסיף כי רבע מיליון תיירים ישראלים מבקרים בקפריסין מדי שנה.

לקריאה נוספת
נתניהו: הסכם על צינור לייצוא גז לאירופה - בעוד כמה חודשים
דיווח: ישראל וקטאר סיכמו על הקמת נתיב ימי מקפריסין לעזה

נשיא המדינה פתח את ביקורו הממלכתי בקפריסין בטקס רשמי ופגישה מדינית. יום שלישי, ז' אדר א', 12 בפבואר 2019. קובי גדעון/לע"מ, אתר רשמי
נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיא קפריסין ניקוס אנסטיסיאדיס בניקוסיה/אתר רשמי, קובי גדעון/לע"מ

עוד הרחיב ריבלין בתום הפגישה על שיתוף פעולה בין ישראל, קפריסין ויוון. "אנחנו שלוש מדינות השואפות ליצור יחדיו כלכלה שיתופית המבוססת על זרימת אנרגיה, ידע וחשמל. במרכז עומד כעת נושא פיתוח צינור הגז המזרח תיכוני. מיזם זה עשוי להיות אחד מהפרויקטים התת-ימיים הגדולים שנעשו ברחבי העולם. אנרגיה נקייה וירוקה, יחד עם טכנולוגית מידע הם לא רק צורך דחוף לכולנו, אלא גם הזדמנות. הם העתיד. קפריסין וישראל יכולות וחייבות לחלוק באינטרסים משותפים וחברות אמת", אמר הנשיא, והביע תקווה ליצירת שותפות עם מדינות נוספות באגן הים התיכון.

"שיתוף פעולה אנרגטי במזרח התיכון יכול לייצר שינוי גדול עבור אזרחי קפריסין, ישראל, יוון, איטליה, מצרים, ירדן והרשות הפלסטינית. אנחנו מצפים לקדם את כל תחומי שיתוף הפעולה הללו, למען הביטחון והשגשוג של האומות שלנו, ולמען יציבות המזרח התיכון", אמר.

נשיא המדינה פתח את ביקורו הממלכתי בקפריסין בטקס רשמי ופגישה מדינית. יום שלישי, ז' אדר א', 12 בפבואר 2019. קובי גדעון/לע"מ, אתר רשמי
"קפריסין וישראל יכולות וחייבות, לחלוק באינטרסים משותפים וחברות אמת"/אתר רשמי, קובי גדעון/לע"מ

הנשיא אנסטיסיאדיס בירך את הנשיא ואמר כי בוקורו הוא בגדר "אבן דרך חשובה ביחסים בין המדינות". לדבריו, "האומות שלנו נושאות קשר היסטורי עתיק איתן. לאחר השואה אימץ העם הקפריסאי רבים מפליטי השואה האיומה ותינוקות רבים אף נולדו פה. היום, אנחנו בעידן חדש של שותפות המבוסס על הערכים המשותפים שלנו. יחד נעמיק את שיתוף הפעולה בכל התחומים: ביטחון, מודיעין, אנרגיה ורבים נוספים. ישראל היא שותפה חשובה ואסטרטגית עבורנו וכוח חשוב ביציבות האיזור".

במסגרת ביקורו השתתף ריבלין גם בטקס לציון 70 שנה לסגירת מחנות מעצר המעפילים באי, באנדרטה בבית החולים הצבאי הבריטי שבניקוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully