וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בצרפת: קבוצת עיתונאים תקפה ולעגה לנשים ברשת במשך שנים

העיתון "ליברסיון" חשף כי אחד העיתונאים שלו עמד בראש קבוצה סודית בפייסבוק שבה היו חברים אנשי תקשורת צעירים, שהתעמרו בעמיתותיהם. הוא ועוד כמה עיתונאים נוספים הושעו, והממשלה שוקלת אם לשנות את החוק כך שיהיה אפשר להעמידם לדין

אילוסטרציית סמל של פייסבוק בעין של אישה. רויטרס
הפרשה מכונה #MeToo של התקשורת הצרפתית. הקבוצה הוקמה ב-2009/רויטרס

קבוצה של אנשי תקשורת צעירים בצרפת ספגה אתמול (שני) גינויים חריפים אחרי שנחשף כי הם ניהלו קבוצת פייסבוק סודית במשך שנים, שבה הם לעגו לעמיתותיהם, תוך שימוש בתמונות פורנוגרפיות כדי ללעוג להן. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, בין המטרות המועדפות על חברי הקבוצה - League of LOL - היו פמיניסטיות.

הקבוצה נחשפה על ידי חקירה פנימית של היחידה לבדיקת עובדות של העיתון השמאלי "ליברסיון", שגילתה כי מייסד הקבוצה הוא העיתונאי וינסנט גלאד, שהושעה בעקבות זאת. גם עורך הגרסה המקוונת של העיתון, אלכסנדר הרוו, וכן מקבילו במגזין המוזיקה והתרבות Les Inrockuptibles, דייוויד דוסה, הושעו מתפקידם.

הפרשה מכונה #MeToo של התקשורת הצרפתית, כשבליברסיון כינו את הקבוצה, שהייתה מורכבת בעיקר מגברים בשנות ה-30, כ"מועדון נערים" שהתעמר בנשים ברשת ולעג לתרבות האונס. קורבנותיהם של העיתונאים סיפרו כיצד המתקפות והמתיחות הובילו אישה אחת לפרוש מעולם העיתונות ואחרת כמעט שמה קץ לחייה.

הקבוצה, שהוקמה ב-2009 והייתה פחות פעילה בשנים האחרונות, ניסתה בין היתר להשפיל את המגישה פלורנס פורסל, דרך התחזות למפיקים של תכנית טלוויזיה יוקרתית המציעים לה עבודה, ואז פרסמו את ההקלטה של הריאיון המזויף. ראשיהן של נשים אחרות הודבקו לתמונות פורנוגרפיות. בקבוצה היו חברים גם יחצ"נים, מעצבים ומרצים לתקשורת.

עוד ידיעות מהעולם
חברת הקונגרס המוסלמית התנצלה על דבריה: אנטישמיות היא אמתית
הודו: 17 אנשים נספו בשריפה במלון בבירה ניו דלהי

ההתנצלות של וינסנט גלאד

גלאד, שהיה פרילנסר בעיתון, הכחיש בתחילה כי הם התמקדו בנשים, וטען כי הם צחקו "על הכול ועל כולם". עם זאת, אתמול הוא פרסם התנצלות ארוכה בטוויטר ואמר כי הוא "הזדעזע לראות ציוצים שלי משנת 2013 כשצחקתי על תרבות האונס. אני מתבייש". הוא אמר כי לא הבין עד היום כמה התנהגותו הייתה מצ'ואיסטית. "לא ראיתי איך הבדיחות שלנו השביתו את הגל הראשון של הפמיניסטיות שהתבטאו ברשתות החברתיות", כתב. "הייתה לי התגובה הטיפשית של גברים רבים באותה תקופה - למה הן מציקות לנו עם כל זה?".

בין החברים הנוספים בקבוצה היו כריסטוף קארן, עורך הגרסה הצרפתית של המגזין "סלייט", ומנהל אתר תרבות הפורנו, סטפן דז אולנוויה, שהתפטר מתפקידו וסגר את הבלוג שלו. הוא התנצל על חלקו בקבוצה. הוא הודה כי הקבוצה הייתה אחראית ל"הטרדה חוזרת ברשת. אני מתנצל בפני כל מי שפגעתי בה והטרדתי אותה. אני גם אשם בשתיקה ובחוסר מעש במהלך אותן שנים שידעתי על זה".

בממשלה הצטרפו לביקורת נגד העיתונאים. השר לעניינים דיגיטליים, מוניר מהג'ובי, תיאר את חברי הקבוצה כ"לוזרים". לדבריו, "זו חברה של בחורים שנמצאים באופוריה מכוחם לצחוק על אנשים אחרים, רק שבחיים האמתיים ללעג שלהם הייתה השפעה", אמר.

השרה לענייני שוויון מרלן שיאפה הדגישה כי הטרדה ברשת היא עבירה פלילית. היא הוסיפה כי היא שוקלת להאריך את טווח השנים שבהן ניתן להעמיד לדין על התבטאויות ברשת. כיום, רק דברים שפורסמו ב-2013 ואילך ניתנים לחקירה.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully