וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו משיב לאיומי איראן: אם תתקוף - לא תחגוג עוד ימי מהפכה

11.2.2019 / 20:05

אחרי שטהראן איימה "לשטח עד היסוד" את תל אביב וחיפה, הזהיר ראש הממשלה כי עליה לקחת בחשבון ש"אם תעשה את הטעות הזאת - זה לא יצליח לה". ברחבי איראן חגגו מוקדם יותר 40 שנה למהפכה האסלאמית ושיגרו אמירות נגד ארה"ב וישראל

צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

אחרי האיומים מאיראן במסגרת החגיגות לציון 40 שנה למהפכה האסלאמית, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) כי המשטר בטהראן לא יצליח לממש אותם. "אני לא מתעלם מהאיומים של המשטר האיראני, אבל אני גם לא מתרשם מהם", אמר בסרטון שפרסם. "אם המשטר הזה יעשה את הטעות האיומה וינסה להחריב את תל אביב וחיפה, זה לא יצליח להם, אבל זה יהיה יום המהפכה האחרון שהם יחגגו. כדאי שהם ייקחו זאת בחשבון".

בדבריו התייחס נתניהו לאמירותיו של ידאללה ג'וואני, סגן ראש הלשכה הפוליטית של משמרות המהפכה, שהזהיר כי איראן "תשטח עד היסוד" את תל אביב ואת חיפה אם ארצות הברית תפתח במלחמה נגדה. בעצרת לציון המהפכה הוא אמר לפי סוכנות הידיעות אירנ"א כי "לארצות הברית אין אומץ לירות אפילו כדור אחד לעברנו למרות כל הנכסים ההגנתיים והצבאיים שלה".

עוד בוואלה! NEWS:
מבעלת ברית לאויבת: כשארה"ב הפכה ל"שטן הגדול" של איראן
"עיר תת-קרקעית": איראן חשפה מפעל סודי לייצור טילים בליסטיים
הרחוב זועם, הכלכלה קורסת - האם איראן בדרך לעוד מהפכה?

ישיבת ממשלה 10.2.2019. אמיל סלמן/הארץ,
נתניהו/אמיל סלמן/הארץ

בעצרות שהתקיימו היום ברחבי איראן השתתפו מאות אלפי מאזרחי המדינה, ובהן אמר הנשיא חסן רוחאני כי טהראן נחושה להגדיל את כוחה הצבאי ואת תכנית הטילים שלה למרות הלחץ המערבי בנושא. מפגן התמיכה במשטר, שמעודד את האזרחים לצאת לרחובות ומשדר את ההפגנות בכלי התקשורת הרשמיים, מגיע כשנה אחרי גל מחאה נגדו שהוציא אלפים לרחובות בחלקים שונים במדינה. "לא ביקשנו ולא נבקש רשות לפתח סוגים שונים של טילים ונמשיך בדרך שלנו ובעוצמתנו הצבאית", אמר רוחאני בנאום שנשא מכיכר אזאדי בטהראן, שבה היו עשרות אלפי אנשים. הוא הבטיח גם כי איראן תביס את הסנקציות האמריקניות חרף הקשיים הכלכליים שחווים האזרחים. "נתגבר על הבעיות דרך עזרה הדדית", אמר רוחאני.

עוד באותו נושא

מאות אלפים ציינו באיראן 40 שנה למהפכה: "נמשיך לפתח טילים"

לכתבה המלאה
עצרת לציון 40 שנה למהפכה האסלאמית, טהראן, איראן, 11 בפברואר 2019. AP
המונים בעצרת באיראן, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully