וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבריה של הישראלית שמתה בטורקיה: "בטוח שהיא לא התאבדה"

7.2.2019 / 21:41

עשרות אנשים התאספו בבית משפחתה של סיואר קבלאוי באום אל-פחם, בעוד דודיה טסים כדי להביא את גופתה לארץ ולגייס עורכי דין לאב ולאח שנעצרו בחשד לרצח. חברתה סיפרה על תחושת ההלם: "לא מאמינה שזה קרה, פוחדת גם על עצמי"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בני משפחתה של סיואר קבלאוי, סטודנטית ישראלית שמתה אמש (רביעי) בטורקיה, מצויים בהלם מאז התקבלה הבשורה על הטרגדיה. בבית באום אל-פחם ממלאים עשרות אנשים, שמנסים ללקט פרטים על מה שאירע לקבלאוי בת ה-20.

על פי פרסומים ערביים, קבלאו נחנקה למוות על ידיה אחיה שהתעמתו בדירה. היא כל הנראה קפצה ממרפסת הבניין שבו התגוררה עם אביה כדי להימלט מהתוקף ונפצעה. בדירה נמצאו סימני דם.

שלושה מהדודים של סיואר, ועוד קבוצה של גברים מהעיר, יצאו היום לטורקיה כדי לטפל בשחרור גופתה והטסתה לקבורה בארץ. זאת, בנוסף לגיוס עורכי דין להגנה משפטית לאחה ולאביה שנעצרו על ידי המשטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לרצח בירושלים: צעירה בת 19 נמצאה עם סימני דקירה בעין יעל
"עיר תת-קרקעית": איראן חשפה מפעל סודי לייצור טילים בליסטיים
"כל הורה חושש": הרוצח מסתובב חופשי - ותושבי השכונה בי-ם לא שקטים

סיואר קבלאוי, הנעדרת בטורקיה. -, אתר רשמי
"היא הייתה בחורה יפה, חמודה מאד וטובה". סיואר קבלאוי/אתר רשמי, -

לפני שעזבה סיואר את הארץ, חקרה המשטרה תלונה על כך שהרגישה מאוימת ועלה החשד שהיא אף נכלאה. ככל הידוע, זמן קצר לאחר שעברה להתגורר בטורקיה, הצטרף אליה גם אביה, בעל חנות תבילינים באום אל-פחם, שהתכוון לפתח את עסקיו גם שם. האח יצא לשם גם הוא לפני כמה ימים. לפני כשבועיים הוא היה עצור בחשד למעורבות בירי על שוטרים.

סיואר קבלאוי הייתה תלמידה טובה מאוד בבית הספר שהשיגה ציונים גבוהים. בעיר איזמיט, שבה התגוררה, היא למדה טורקית. ידידתה, צלמת המבוגרת ממנה בכעשר שנים, סיפרה לוואלה!NEWS כי היא החלה ללמוד את השפה המקומית בשביל לימודי רפואה שלהם שאפה.

"שמעתי הבוקר על המקרה הזה, ואני עדיין לא מאמינה שזה קרה", אמרה. "מה שבטוח הוא שהיא לא התאבדה. היא פחדה מהמוות. בכלל, הייתה פחדנית ופחדה מכל דבר".

עוד באותו נושא

תלונה על איומים וסימני דם בדירה: חשד לרצח סטודנטית ישראלית בטורקיה

לכתבה המלאה
סיואר קבלאוי, סטודנטית מאם אל-פחם שנמצאה מתה באיזמיט טורקיה. צילום מסך
האח והאח החשודים גוררים את הגופה/צילום מסך
"השאלה היא רק מי הבאה בתור. בטח שאני פוחדת עכשיו על עצמי. כל אחת מהמגזר פוחדת"

על ההיכרות ביניהן אמרה ידידתה כי "הכרתי אותה כאשר צילמתי אותה יחד עם החברות שלה במסיבת יום הולדת שלה לפני כארבע שנים, ומאז שמרנו על קשר. היא הייתה בהתחלה רק לקוחה ועם הזמן התפתחה ידידות. היא הייתה באה אלי שאצלם אותה לפני אירועים מיוחדים. ככה למשל לפני שנה, לפני 'העומרה', העלייה לרגל, כשנסעה למכה, לכעבה".

עוד היא סיפרה על סיואר כי "היא הייתה בחורה יפה, חמודה מאד וטובה. הייתה בחורה שקטה, לא מדברת הרבה. היו לה הרבה חברות וכולן אוהבות אותה". על תופעת רצח הנשים בכלל ובמגזר בפרט אמרה: "השאלה היא רק מי הבאה בתור. בטח שאני פוחדת עכשיו על עצמי. כל אחת מהמגזר פוחדת".

סיואר קבלאוי, הנעדרת בטורקיה. אתר רשמי
קבלאי/אתר רשמי

ח"כ עאידה תוצא-סולימאן (חד"ש) ציינה היום כי "סיואר קבלאוי מצטרפת לאיה מסארוה שנרצחה בתחילת השנה ול-28 נשים שחייהן קופחו על רקע מגדרי בשנה שעברה". לדבריה, "האכזריות בה נרצחה סיואר הרחק מביתה ובמדינתה רק מעידה כי השוביניזם ותפיסות העולם הפטרנלסטיות הם משולחי רסן. מי שרצח את סיואר חייב לתת את הדין בהקדם ובמלוא החומרה. אל לנו לחפש את הרקע לטרגדיה הזו - הסוגיה ברורה וחלקה: עוד אישה נרצחה בגלל היותה אישה".

סיואר קבלאוי, סטודנטית מאם אל-פחם שנמצאה מתה באיזמיט טורקיה. צילום מסך
תיעוד מתוך מעצרו של האח/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully