וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תופעה מדאיגה": ילדים פלסטינים ננטשים על ידי הוריהם במעבר ארז

7.2.2019 / 17:53

ילד בן ארבע שהגיע לקבל טיפול רפואי בישראל ננטש במעבר שבגבול עזה על ידי אביו, שבחר להישאר כשוהה בלתי חוקי. ביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים אמרו כי זהו לא המקרה הראשון. מפקד ביחידה: "לא מבין איך הורה נוטש את ילדו מבלי לדאוג לשלומו וביטחונו"

צילום: משרד הביטחון, עריכה: ניר חן

כחלק ממה שהגדירו בצה"ל כ"תופעה מדאיגה", ילד בן ארבע ננטש ביום שלישי השבוע במעבר ארז שבגבול רצועת עזה. הילד קיבל טיפול רפואי בישראל וכשהגיע זמנו לחזור לביתו ברצועה, אביו נטש אותו עם אדם זר כדי להישאר כשוהה בלתי חוקי בישראל.

בהודעת היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים הבהירו כי "זהו לא המקרה הראשון. לצערנו, מספר פעמים בחודש, אנו מוצאים בשערי המעבר ילדים שננטשו על ידי הוריהם, לאחר שנכנסו לישראל לקבל טיפול רפואי".

עוד בוואלה! NEWS:
החשוד היחיד השתחרר, הרוצח עדיין חופשי: תעלומת רצח הזוג בי-ם
חמושה בנשק רוסי וסיני: היחידה המיוחדת שמטילה אימה על ונצואלה
שם העיר ישונה: משרד ראש הממשלה אישר את בקשת עיריית נצרת עילית

ילד עזתי אשר נשכח במעבר ארז. דוברות מתפ"ש, אתר רשמי
הילד שננטש, השבוע/אתר רשמי, דוברות מתפ"ש

לדברי היחידה, "ההורה, שהיה אמור ללוות את ילדו ולתת לו תחושת ביטחון, בחר להישאר בישראל כשוהה בלתי חוקי ולשלוח את בנו או בתו בחזרה לבד לרצועה, בלי אף פנים מוכרות שיכולות להחזיר אותו הביתה".

ראש מנהלת תיאום וקישור בעזה, אל"ם איאד סרחאן, אמר כי "תופעת נטישת ילדים במעבר ארז היא תופעה פסולה. כאבא לילדים אני לא מבין איך הורה נוטש את ילדו ומותיר אותו בידיים זרות מבלי לדאוג לשלומו ולביטחונו".

עוד הדגיש כי תושבים שנשארים בישראל ומפרים את תנאי ההיתר שלהם עוברים על החוק. "כאדם וכאבא - אני מקווה שהתופעה הפסולה הזו תיפסק ותושבי עזה ישימו את ילדיהם בראש מעיניים", הוסיף אל"ם סרחאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully