וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבריטניה: ההצבעה השנייה על הסכם הברקזיט תדחה לסוף החודש

לפי הדיווח, שפורסם ב"טלגרף" הבריטי, ראשת הממשלה תרזה מיי תדחה את ההצבעה שתוכננה להתקיים בשבוע הבא, משום שלא תספיק לדון בהסכם. לפני כשלושה שבועות, הפרלמנט הבריטי דחה את הצעת ההצעה הראשונה שהציגה מיי

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי מתכננת לדחות את ההצבעה השנייה של על הסכם הברקזיט עד לסוף חודש פברואר - כך פורסם אמש (רביעי) ב"טלגרף" הבריטי. לפי הדיווח, שלא ציין את מקור המידע, מיי תדחה את ההצבעה שתוכננה להתקיים בשבוע הבא, משום שלא תספיק לדון בהסכם.

בשבוע שעבר נקלעה ראשת הממשלה לעימות מחודש עם האיחוד האירופי אחרי שהפרלמנט בלונדון דרש ממנה לפתוח מחדש את הסכם הברקזיט, בעוד שהגוש מסרב לכך. עוד פחות מחודשיים נותרו עד לעזיבת האיחוד, ועדיין לא ברור מה יעלה בגורל התהליך שעשוי להסתיים בפרישה ללא הסכם, בדחייתה או בביטול המהלך.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
תבוסה קשה למיי: הפרלמנט הבריטי דחה את הסכם הברקזיט
משבר הברקזיט: מיי רוצה לפתוח מחדש את ההסכם, האיחוד מסרב
לנצור את המלכה: בריטניה נערכת לפינוי הארמון במקרה של ברקזיט כאוטי

ראשת ממשלת בריטניה מיי בפרלמנט, 29 בינואר 2019. רויטרס
מיי בפרלמנט, בשבוע שעבר/רויטרס

"יש תיאבון מוגבל עבור שינוי כזה באיחוד האירופי והמשא ומתן לא יהיה קל", אמרה מיי בפרלמנט, אחרי ש-317 מחוקקים הצביעו בעד התכנית מול 301 מתנגדים. "אני מסכימה שאנחנו לא צריכים לעזוב בלי הסכם. עם זאת, פשוט להתנגד לכך זה לא מספיק כדי לעצור זאת", הוסיפה מיי, שהייתה ממתנגדות המהלך לפני שאושר במשאל העם ב-2016 והוביל לכאוס פוליטי.

לפני כשלושה שבועות, הפרלמנט הבריטי דחה את הצעת הסכם הברקזיט הראשון שהציגה מיי. 432 חברי פרלמנט הצביעו נגד הצעתה של ראש הממשלה מול 202 תומכים. כעת, מנסה מיי לגבש הצעה נוספת להסכם ולהעלות אותה להצבעת הפרלמנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully