וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמכר לסעודיה וסיים באיראן: הנשק האמריקני בתימן נופל לידיים עוינות

6.2.2019 / 9:56

לפי תחקיר של CNN, הקואליציה שנלחמת במורדים החות'ים העבירה ציוד צבאי אמריקני לידי מיליציות סלפיות קיצוניות המזוהות עם אל-קאעדה, אך זה הגיע גם לידיהם ובכך נחשפה טכנולוגיה רגישה בפני טהראן. הפנטגון פתח בבדיקה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

כלי נשק שסיפקה ארצות הברית לערב הסעודית ובעלות בריתה הועברו על ידיהן למיליציות סלפיות המזוהות עם אל-קעדה כחלק מהמלחמה בתימן, תוך הפרה בוטה של ההסכם עם ארצות הברית - כך עולה מכתבת תחקיר שפורסמה ברשת CNN. לפי התחקיר, כלי נשק עשו את דרכם גם אל מורדים המזוהים עם איראן הנלחמים בתימן תוך ניצול הכאוס במדינה, מה שחושף ציוד טכנולוגי רגיש של צבא ארצות הברית לעיניים איראניות ועלול לסכן כוחות אמריקנים.

מפקדי שטח במלחמה בתימן אמרו לרשת כי ערב הסעודית ואיחוד האמירויות "הפכו את הנשק האמריקני למטבע באמצעותו הם מנסים לרכוש את האמון של קבוצות מורדים". ההתפתחות מגיעה על רקע הזעם הרב מצד נציגים משתי המפלגות בקונגרס נגד ריאד על רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י. בקונגרס עדיין שוקלים אם להטיל מגבלות על מכירת נשק לסעודים.

בין כלי הנשק האמריקנים שבהם נעשה שימוש במלחמה בתימן: רובים, טילי נ"ט, כלי רכב משוריינים וארטילריה. חלק מכלי הנשק הללו נמסרו, נמכרו או ננטשו כחלק מן הכאוס השורר במדינה מאז פרוץ המלחמה. כתב של הרשת הגיע לחנות בשוק מקומי המוכרת ממתקים וכלי נשק באותו הדוכן, ושאל את המוכר אם יש לו אקדח מתוצרת אמריקנית. "האקדחים האמריקניים הם היקרים והמבוקשים מכולם", אמר לו המוכר.

לקריאה נוספת בנושא
תיעוד: מל"טים של המורדים תוקפים מצעד צבאי בתימן
האזרחים גוועים מרעב, אבל המורדים בתימן גונבים להם את האוכל

חיילים בעיר תעז, תימן, 6 באוקטובר 2018. רויטרס
חיילים תימנים בעיר תעז, בשנה שעברה/רויטרס

החשש בפנטגון הוא כי איראן תוכל להעתיק כלי נשק אמריקנים שנפלו לידיה. "המודיעין האיראני חוקר מקרוב את הציוד הזה. אין אף כלי נשק שהם לא מנסים לשים עליו את ידיהם, להבין ממה הוא מיוצר וכיצד הוא עובד", אמר מקור בתימן ל-CNN. לפי הפנטגון, העברה של ציוד שנמסר מידי ארצות הברית לידי צד שלישי היא הפרה של ההסכמים, ובמקביל לפרסום התחקיר בטלוויזיה, החל משרד ההגנה לחקור גם הוא את הטענות.

התחקיר החדש מעלה את השאלה האם ארצות הברית יכולה לסמוך על ערב הסעודית, אחת מבעלות הברית המרכזיות שלה במזרח התיכון, בכל הנוגע להעברת ציוד רגיש. תחקיר קודם של CNN העלה כי במהלך המלחמה בתימן נעשה כלי נשק שיוצרו בארצות הברית לסדרה של מתקפות שהרגו עשרות אזרחים, רבים מהם ילדים.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

"האקדחים האמריקניים הכי מבוקשים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully