וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאי מהימין הקיצוני בהולנד התאסלם בזמן שכתב ספר נגד האסלאם

ג'וראם ואן קלברן היה חבר במפלגת החירות של וילדרס, אך עזב אותה אחרי שהאחרון התבטא נגד מרוקאים. בעת שחיבר ספר נגד האסלאם, הוא סיפר: "גיליתי דברים ששינו את תפיסתי". וילדרס: "אני בהלם"

ג'וראם ואן קלברן, הולנד, 2015. GettyImages
הקים מפלגה חדשה אך לא נכנס לפרלמנט. ואן קלברן, 2015/GettyImages

פוליטיקאי לשעבר ממפלגת הימין הקיצוני בהולנד הודיע ביום שני כי הוא התאסלם. ג'וראם ואן קלברן סיפר לתחנת רדיו מקומית כי הוא המיר את דתו בזמן שכתב ספר נגד האסלאם. "בזמן הכתיבה, גיליתי יותר ויותר דברים ששינו את תפיסתי לגבי האסלאם", אמר.

הוא היה חבר במפלגת החירות של חירט ווילדרס בין 2010 ל-2014, אך הוא עזב אותו אחרי שהוא שאל את תומכיו אם הם רוצים לראות פחות מרוקאים במדינה. הוא הקים מפלגה משלו, "למען הולנד", אבל עזב את הפוליטיקה אחרי שהוא לא הצליח לזכות במושב לפרלמנט בבחירות האחרונות ב-2017.
וילדרס הביע תדהמה על התאסלמותו של ואן קלברן. "איזה סיפור, זה כמו שצמחוני ילך לעבוד בבית מטבחיים. אין לי מילים", אמר לרשת RTL.

ואן קלברן הוא לא איש הימין הקיצוני הראשון בהולנד שהמיר את דתו לאסלאם. ארנוד ואן דורן, חבר במפלגת החירות, התאסלם גם הוא לפני כמה שנים.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS
טראמפ: למשול בתור עם אחד, ולא בתור שתי מפלגות
"הוא אחז בי והחל לנשק": הנשיא לשעבר וחתן פרס נובל לשלום מסתבך

חירט וילדרס, מנהיג הימין הקיצוני וראש מפלגת החירות של הולנד, גוזר כוכב מדגל האיחוד האירופי – בריסל, 20 במאי 2014. רויטרס
מנהיג מפלגת החירות וילדרס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully