וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא אחז בי והחל לנשק": הנשיא לשעבר וחתן פרס נובל לשלום מסתבך

נשיא קוסטה ריקה לשעבר אוסקר אריאס מכחיש את טענותיה של אישה, שסיפרה כי הוא תקף אותה מינית בזמן שנפגש עמה בביתו. "לא ידעתי מה לעשות, הרגשתי לכודה באותו הרגע"

נשיא קוסטה ריקה לשעבר אוסקר אריאס 2015. רויטרס
פעל לסיום מלחמות אזרחים במרכז אמריקה. אריאס, 2015/רויטרס

נשיא קוסטה ריקה לשעבר אוסקר אריאס וחתן פרס נובל לשלום מואשם בתקיפה מינית על ידי פעילה למען פירוז מנשק גרעיני - כך דווח הערב (שלישי) בעיתון הגרדיאן הבריטי. אריאס מכחיש את הטענות שלה. לדבריו, הוא מעולם לא כפה את עצמו על שום אישה ולחם למען שוויון מגדרי במהלך הקריירה שלו.

אריאס כיהן כנשיא קוסטה ריקה בין 1986 ל-1990 ובקדנציה נוספת בין 2006 ל-2010. הוא זכה ב-1987 בפרס נובל לשלום על מאמציו לסיים את מלחמות האזרחים שהתחוללו במרכז אמריקה.

לפי העיתון סמנריו אוניברסידד, האישה אמרה כי התקרית התרחשה ב-1 בדצמבר ב-2014, בביתו של הנשיא לשעבר בבירה סאן חוזה, בעת שנפגשו לדון על פעילותה. היא סיפרה כי הוא לפת אותה מאחור, נגע בשדיה, החל לנשק אותה והחדיר את אצבעותיו אל איבר מינה, בזמן שהיא הזכירה לו שהוא גבר נשוי. "אני לא זוכרת בדיוק מה הוא אמר לי, אבל הוא המשיך לגעת בי", אמרה. "לאחר מכן, הוא אמר לי להמתין קצת והוא עזב את המשרד. לא ידעתי מה לעשות, הרגשתי לכודה באותו הרגע".

בעיתון פורסמה תמונה חלקית של התלונה שהוגשה ביופ שני נגד הנשיא לשעבר, בחשד לאונס. משרד התובע הכללי אישר כי יש חקירה בחשד לעבירה מינית נגד אדם ששם משפחתו הוא אריאס, אך סירב לפרט בשל החוק.

האישה, שהייתה אז בת 30, אמרה כי אריאס הציע לה להיפגש במקום אחר והיא השתמשה בכך כתירוץ לעזוב. בהמשך היא אמרה לו כי היא הייתה צריכה להיפגש עם יועץ פוליטי ואז עם חבר פרלמנט. היא ביקשה מהם לאפשר לה להיכנס למבנה האסיפה הלאומית מחשש שהנשיא יגלה זאת אם היא לא תיפגש עמם. השניים אישרו בפני העיתון כי היא סיפרה להם על התקרית וכי היא הייתה נסערת.

"מעולם לא פעלתי מתוך חוסר כבוד לרצונה של אישה כלשהי, במיוחד ביחס לזכותן החופשית להתנהל מול אדם אחר", מסר אריאס בהצהרה קצרה. "בחיי הציבוריים קידמתי שוויון מגדרי מאחר שאני רואה בכך אמצעי הכרחי כדי להשיג חברה צודק ושוויונית יותר עבור כל האנשים". הנשיא לשעבר הוסיף כי מאחר שיש נגדו תלונה, הוא לא יגיב יותר בנושא בפומבי ויגן על עצמו בבית המשפט.

עוד ידיעות מהעולם
הקרב על הסגרת הכדורגלן שעבר עינויים וחושש לשוב למולדתו
הנשק הרוסי החדש שיגרום לאויב להתבלבל, להקיא ולהזות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully