וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הסגרת הכדורגלן שעבר עינויים וחושש לשוב למולדתו

5.2.2019 / 23:45

חכים עלי אל-עריבי ברח מבחריין לאוסטרליה, שם הוא משחק בליגה שנייה, אך נעצר על ידי הרשויות בתאילנד. בארצו הוא הורשע בתקיפת תחנת משטרה, אך הוא מכחיש זאת וחרד לגורלו. "זה מטריד", אמר ראש ממשלת אוסטרליה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון אמר היום (שלישי) כי הוא היה מוטרד כשראה את הכדורגלן הבחרייני חכים עלי אל-עריבי מוחזק באזיקים בתאילנד, שם הוא עצור מאז נובמבר לבקשת מולדתו הדורשת את הסגרתו. מוריסון הוסיף כי הוא אמר למקבילו התאי כי מדובר בסוגיה בעלת חשיבות עבור ארצו.

בנגקוק נתונה תחת לחץ גובר לשחרר את אל-עריבי, כשאוסטרליה ופיפ"א דורשת להשיבו לאוסטרליה שבה הוא משחק בליגה השנייה. הכדורגלן נמלט מבחריין ב-2014 לפני שקיבל אישור מגורי קבע באוסטרליה. לדבריו, הוא יעונה אם יוחזר לבחריין בשל ביקורת נגד בית המלוכה הסוני, השולט על רוב שיעי.

"זה היה מטריד מאוד ואני יודע שזה מטריד אוסטרלים רבים", אמר מוריסון לרשת סקיי ניוז האוסטרלית אחרי שבית משפט בבנגקוק האריך אתמול את מעצרו של הכדורגלן בחודשיים נוספים. "אני מזכיר בצורה מכובדת לראש ממשלת תאילנד שלאוסטרלים יש תחושות חזקות לגבי זה". הוא הוסיף כי יעלה את הדברים האלו גם בפני בחריין.

הכדורגלן הבחרייני חכים עלי אל-עריבי בבית משפט בבנגקוק, תאילנד, 4 בפברואר 2019. רויטרס
אל-עריבי מובל לבית משפט בבנגקוק, אתמול/רויטרס

בתגובה לדברים, אמר ראש ממשלת תאילנד פריות צ'אן-אוצה, שמנהיג את החונטה הצבאית השלטת, כי ממשלתו לא מתערבת בהליכים משפטיים. "אל תקפצו למסקנות לגבי גזר הדין ואל תכניסו לכך שיקולים פוליטיים", אמר פריות.

שר החוץ דון פרמודווינאי אמר כי על אוסטרליה ועל בחריין להגיע להסכמות. "אין לנו חלק בזה וזה עניין שעל שתי המדינות לשוחח עליו", אמר לכתבים. "אם הן לא מסוגלות למצוא פתרון, אז תאילנד מוכנה לתווך. אני בטוח שהמצב לא יחריף, אבל בשלב זה חכים יהיה תחת השגחת הרשויות התאיות".

אל-עריבי הורשע בהשחתת תחנת משטרה בבחריין ונידון בהיעדרו לעשר שנות מאסר. הוא מכחיש את העבירות שמיוחסות לו, וטוען שהוא בכלל שיחק במשחק כדורגל ששודר בטלוויזיה באותו הזמן. לפי ארגון משמר זכויות האדם, הוא עונה על ידי הרשויות בממלכה הקטנה בשל הפעילות הפוליטית של אחיו בזמן "האביב הערבי" ב-2011. בחריין מכחישה זאת.

פיל רוברטסון, סגן מנהל מחלקת אסיה בארגון, אמר כי חזרתו של אוסטרליה היא תיק סגור. "נראה שכולם מבינים זאת, פרט לממשלת תאילנד", אמר לרויטרס.

עוד באותו נושא

סעודית שברחה ממשפחתה נעצרה בתאילנד: "ירצחו אותי אם אשוב"

לכתבה המלאה
הכדורגלן הבחרייני חכים עלי אל-עריבי בבית משפט בבנגקוק, תאילנד, 4 בפברואר 2019. רויטרס
נשלח לעשר שנות מאסר במולדתו. אל-עריבי/רויטרס

אזרחים רבים בתאילנד, כולל סגן ראש הממשלה לשעבר צ'אטורון צ'איסנג, קראו לשחרורו של הכדורגלן ויצרו את ההאשטג #הצליחואתחכים (#SaveHakeem) שהפך לפופולרי ביותר בטוויטר אתמול. קבוצת הכדורגל המקומית צ'אנג ראי יונייטד הצטרפה לקמפיין לשחרורו של אל-עריבי, המשחק בקבוצה במלבורן. איגוד הכדורגל של אוסטרליה הגביר גם הוא את המאמצים למען הפליט הבחרייני והבטיח לתרום עשרת אלפים דולר אוסטרליים לפתיחת קמפיין איסוף כספים למענו.

(עדכון ראשון: 14:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully