וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודית שברחה ממשפחתה נעצרה בתאילנד: "ירצחו אותי אם אשוב"

6.1.2019 / 20:20

רהים מוחמד בת ה-18 סיפרה כי גורמים סעודיים וכווייתים לקחו את דרכונה בעת שנחתה בבנגקוק ועתה היא בסכנת גירוש חזרה לממלכה. "נעלו אותי חצי שנה בחדר כי הסתפרתי", היא עדכנה מהמלון שבו היא מוחזקת. לדבריה, יש לה ויזה לאוסטרליה, שם היא הגישה בקשת מקלט

עריכה: טל רזניק

נערה סעודית בת 18 נעצרה היום (ראשון) בנמל התעופה בבנגקוק אחרי שבקשת הכניסה שלה לתאילנד נדחתה. הנערה, רהיף מוחמד אל-קונון, אמרה כי היא תירצח אם תוחזר לממלכה, שממנה ברחה בשל אלימות משפחתה נגדה. עדותה, שמגיעה ברקע רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, זכתה לגיבוי ארגון זכויות אדם.

היא אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי גורמים סעודיים וכווייתיים עצרו בעדה שנחתה בנמל התעופה סוברנבהומי ולקחו ממנו בכוח את מסמכי הנסיעה שלה. היא הוסיפה כי האפוטרופוס הגברי שלה דיווח על כך שהיא טסה ללא אישורו, בניגוד למקובל בממלכה הסונית השמרנית.

"המשפחה שלי קשוחה ונעלה אותי בחדר למשך חצי שנה רק כי גזזתי את שיערי", אמרה הנערה. היא הוסיפה כי היא תיאסר אם תישלח בחזרה מתאילנד. "אני בטוחה ב-100% שהם ירצחו אותי ברגע שאצא מהכלא", אמרה רהיף על משפחתה. היא סיפרה כי היא מפוחדת ומאבדת תקווה.

לקריאה נוספת
סוף למנהג הסודי: נשים סעודיות יעודכנו בהחלטות הגירושים
בארה"ב חושדים: סעודיה הבריחה נאשם בדריסת נערה

רהיף מוחמד. אתר רשמי
מוחזקת בחדר במלון בנמל. רהיף מוחמד/אתר רשמי

רשות ההגירה של תאילנד טוענת כי לא היה בידיה של רהף כרטיס חזרה או כסף, שמוחזקת במלון בשטח הנמל. "היא ברחה ממשפחתה כדי להימנע מנישואים והיא חוששת שהיא תהיה בצרות אם תשוב לערב הסעודית, שלחו אנשים שידאגו לה", אמר ראש הרשות, סורצ'טה הפקרן. הוא הוסיף כי הרשויות יצרו קשר עם השגרירות הסעודית בתאילנד כדי להיות מתואמות בנושא ואמר שרהיף תגורש בחזרה מחר. "זאת בעיה משפחתית", אמר.

עם זאת, הנערה דחתה את ההסבר שלו. לדבריה, תאילנד הייתה רק תחנה בדרך לבקש מקלט באוסטרליה, שם לטענתה יש לה אשרת שהיה. רהיף אמרה כי עם נחיתתה, המתינו לה גורמים סעודיים וכווייתים. היא החלה לשתף בטוויטר את סיפורה ותיארה בשידור חי כיצד אביה אמר לגורמים בשגרירות כי היא "חולה פסיכיאטרית" שצריכה לשוב לארצה. בסרטונים שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה היא תיארה כיצד ממתינים לה ארבעה אנשים מחוץ לחדרה על מנת לוודא שהיא לא בורחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

תיעוד מהמלון: "4 אנשים ממתינים מחוץ לחדרי"

ארגון משמר זכויות האדם תקף בחריפות את הרשויות בתאילנד ודחק בסוכנות הפליטים של האו"ם להתערב למען הנערה. "איזו מדינה מאפשרת לדיפלומטים לשוטט בסמוך לחלק הסגור של נמל התעופה ולקחת דרכונים של נושאים?", אמר פיל רוברטסון, סגן מנהל מחלקת אסיה בארגון. הוא הוסיף כי קיימת חסינות בתוך התא המשפחתי הסעודי לפגיעה בנשים.

למרות רפורמות חברתיות שהעביר בשנים האחרונות יורש העצר מוחמד בן סלמאן, מערכת האפוטרופוסות בממלכה מותירה את הנשים במעין שעבוד נצחי לגברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully