וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראיתי את אבא תלוי, מקווה שאימא תחיה": הבן משחזר את הטרגדיה ביבנה

כוחות משטרה ומד"א איתרו אישה בת 51 באורח אנוש ואת בעלה שתקף אותה ושם קץ לחייו בדירה ברחוב ביבנה. בנם בן ה-16 שב לביתו בשעת הלילה ומצא את אביו לאחר שתקף באכזריות את האם. "אם הייתי בבית זה לא היה קורה, היו ויכוחים אך הוא לא הרים ידיים"

צילום: מד"א וניב ארהרונסון, עריכה: תומר לוי

ניסיון הרצח ביבנה | כל הפרטים:

- בן 62 תקף את אשתו בת ה-51 ופצע אותה באורח אנוש
- הגבר שם קץ לחייו לאחר התקיפה
- הבעל היה מוכר למשטרה ולשרותי הרווחה עקב תלונות על אלימות
- בנם בן ה-10 הזעיק את המשטרה
- הבן טען: "הוא אף פעם הוא לא הרים עליה יד"
- האם הועברה לטיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים

ניסיון הרצח וההתאבדות ביבנה זעזע את בני המשפחה ואת השכנים ברחוב הרקפת בעיר. בשעות הלילה (שלישי) הגיעו כוחות המשטרה ומד"א לדירת בני הזוג, הורים לשבעה ילדים, ומצאו את האישה בת ה-51 באורח אנוש ואת בעלה בן ה-62, שתקף אותה באופן קשה, תלוי על עץ בחצר הבית. אחד מילדי הזוג, נער בן 16 שב לביתו וראה את אביו תלוי. "הייתי אצל חברים ובדרך הביתה מישהו אמר שמישהו תלה את עצמו, אמרתי לחבר שלי עזוב אני הולך הביתה ואז ראיתי את המשטרה. כשהגעתי הביתה ראיתי שם את גיסי הוא אמר לי 'אבא תלה את עצמו'".

באותו זמן הבן לא ידע על מצבה של אמו ורץ לעבר האב. "רצתי בחזרה למקום שבו היו כל השוטרים, עשו לו החייאה, החזקתי לו את היד וביקשתי ממנו להתעורר, אמרתי לו שאני אוהב אותו". רק לאחר שהאב פונה גילה הבן את מצבה של האם ונסע לבית החולים. "ראיתי אותה בבית החולים, זה היה קשה. אם הייתי בבית זה לא היה קורה, אני מקווה שהיא תחיה. הם היו מתווכחים לפעמים, אבל אף פעם הוא לא הרים עליה יד".

עוד בוואלה! NEWS:
משרד הביטחון מנסה לכופף את פיקוד העורף ופוגע במוכנות לחירום
119 אלף מצביעים, 150 מתמודדים ויעד אחד לחיסול: יום הפריימריז של הליכוד
נתיב הפעולה והמילוט של איראן: ישראל עוקבת אחרי הנעשה בעיראק

זירת רצח ביבנה, בעל ניסה לרצוח את אשתו ותלה עצמו על עץ, 5 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
שכנים ליד בית המשפחה ביבנה, הבוקר/ניב אהרונסון

השכנים של המשפחה ביבנה סיפרו שהיו צרחות בבניין שקדמו לאירוע. "כולם בבניין ידעו שהיתה אלימות שם בבית".

מחקירה ראשונית עלה כי הבעל היכה את אשתו בחפץ קהה ככל הנראה גרזן, לעיני בנם בן העשר ופצע אותה באורח קשה מאוד. הבן ניסה לגונן על האם והזעיק את המשטרה. הבעל נמלט מהדירה, אל חצר הבניין שם תלה את עצמו על עץ. עוד התברר כי בני הזוג היו מוכרים היטב לשירותי הרווחה משנת 2003, ואף בשנה האחרונה אירעו כמה תקריות אלימות בתוך המשפחה, במהלכן נעצר הבעל על ידי המשטרה לאחר שניפץ חפצים בבית.

גורמים בעיריית יבנה מסרו כי לאב המשפחה היה רקע אלים. האב נעצר לפני שנה על רקע של אלימות והורחק מבית. זאת לאחר שהתקין מצלמות בבית ובחדר המדרגות, והדבר עורר ויכוח עם המשפחה. בעקבות כך ששרף את המצלמות - נעצר ונשפט. לאחרונה קיבל חודשיים מעצר על תנאי. בנוסף, האב היה עצור בעבר בשנת 2012 על גרימת נזק וניסיון לפגוע בבתו והוגש נגדו כתב אישום. לאחר המקרה החריג הלילה הגיע עובדת סוציאלית של העירייה וטיפלה בילד שהועבר למשמורת אצל אחד מבני המשפחה. בגלל מצבה הקשה והסכנה לחייה של האם היא הועברה מבית החולים קפלן ברחובות לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים.

עיריית יבנה מסרה בנוסף כי שירותי הרווחה עומדים בקשר עם בני המשפחה להמשך טיפול בשני ילדי המשפחה הקטינים בני 12 ו-17. כאשר לבית הספר בו לומד הילד הגיעו הבוקר צוותי השירות הפסיכולוגי חינוכי בעיריית יבנה ויחד עם יועצת בית הספר שוחחו עם המורים והנחו אותם לגבי השיח מול התלמידים. "המשפחה עלתה לישראל בשנת 2001. על רקע היותם עולים זכו לסיוע חומרי, הדרכה, תיווך מול שירותים שונים בקהילה ושילוב הילדים במסגרות חינוכיות".

בעירייה התייחסו גם כן לתלונה שהוגשה למשטרה על ידי האישה נגד האב באפריל 2018 ואמרו כי סייעו לאישה והציעו לה מספר מסגרות לטיפול. "בעקבות אירועים אלה הוצעו לאשה מספר מסגרות מקצועיות ומענים העומדים לרשותה- טיפול במרכז 'דולב' למניעת אלימות במשפחה וכן יציאה למקלט לנשים מוכות. לצערנו האישה בחרה מסיבותיה שלא לעשות כן ולהחזיר את הבעל לביתם לניסיון נוסף. לאחרונה פתחה האישה תיק בקשה לגירושין בבית הדין הרבני אשר נמצא בתהליך ראשוני".

זירת רצח ביבנה, בעל ניסה לרצוח את אשתו ותלה עצמו על עץ, 5 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
העץ שעליו נמצא האב, היום/ניב אהרונסון

שלומית, קרובת משפחתה של האשה, אמרה בתגובה לאירוע כי "היא אישה טובה ומדהימה, אנחנו מבקשים מעם ישראל תתפללו למען הילדים שלה". בתה של האשה, זהבה, ביקשה כי יתפללו להחלמת אימה, "אנחנו מתפללים ומבקשים מכל מי שיכול להתפלל, אנחנו צריכים את החיזוק הזה".

(עדכון ראשון: 09:29)

זירת רצח ביבנה, בעל ניסה לרצוח את אשתו ותלה עצמו על עץ, 5 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
שכנים מחוץ לבית המשפחה, היום/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully