וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון מנסה לכופף את פיקוד העורף ופוגע במוכנות לחירום

5.2.2019 / 9:30

בעקבות ויכוח על סמכויות, משרד הביטחון מעכב תקציב המיועד לסימולטור של פיקוד העורף המכשיר בעלי תפקידים למצבי חירום. "כל עיכוב בפרויקט הוא פגיעה ישירה במוכנות ובאיכות ההכשרה", אמר גורם המצוי בתהליך. משרד הביטחון: "תכנית ההכשרה לא צפויה להיפגע"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

בחודשים האחרונים התנהל תהליך להעברת תקציב לשיפוץ ובנייה של סימולטור פיקוד העורף שמכשיר רשויות מקומיות, משרדי ממשלה ובעלי תפקידים רלוונטיים למצבי חירום שונים. התקציב נאמד במיליוני שקלים ומיועד לשיפוץ הסימולטור הקיים ולתוספות שנועדו לתמוך בתהליך ההכשרה. מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי העברת התקציב מתעכבת בשל מתיחות שנוצרה בין משרד הביטחון לפיקוד העורף, בנושא הסמכות והאחריות בתחום ההכשרה.

גורמים המצויים בתהליך מסרו לוואלה! NEWS כי מדובר בסימנים למציאות בה אין שר ביטחון במשרה מלאה, ויש מי שמנסה לסגור חשבונות על רקע ויכוחים מקצועיים בשנים האחרונות, תוך ניצול הקשב המוגבל של ראש הממשלה ושר הביטחון.

אחד הגורמים הסביר כי מה שאפיין את שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, הוא המיקוד בפיקוד העורף והמוכנות למצבי חירום, כולל פתרונות מיגון, טיפול בבירוקרטיה והעברת תקציבים. לפי גורמי המקצוע, כל עיכוב בפרויקט, במיוחד בעת הזו בה האיום על העורף ממשי יותר מתמיד, הוא פגיעה ישירה במוכנות ובאיכות ההכשרה למצבי חירום.

עוד בוואלה! NEWS:
תקרית סמוך לג'נין: שני מחבלים השליכו מטען לעבר חיילים ונורו
גדעון סער: נתניהו מנהל מסע רדיפות נגדי ואני מבליג בשל האחריות
תנינים ונחשים ברחובות: שיטפונות של "פעם במאה שנה" באוסטרליה

תרגיל פיקוד העורף, בית ספר יובלי הנגב במועצה אזורית בני שמעון. 15 בפברואר 2016. לירון מולדובן
כל עיכוב בפרויקט הוא פגיעה ישירה במוכנות למצבי חירום/לירון מולדובן

אל הסימולטור שנמצא בבסיס פיקוד העורף ברמלה, מגיעים נציגים מרשויות מקומיות, משרדי ממשלה, ראשי נפות בפיקוד העורף ובעלי תפקידים בכירים. במקום מתרגלים הצוותים תרחישי קיצון בתחום התשתיות, חינוך, רווחה, חילוץ והצלה, ניהול יישובים, ניהול חמ"לים וקשר עם גורמי פיקוד העורף והביטחון השונים.

במהלך התרגול הגורמים השונים מאזינים להרצאות, ומקבלים תכנים וליווי מקצועי מול המערכות הטכנולוגיות. הסימולטור של פיקוד העורף זוכה לשבחים על איכות הכשרתו למציאות המורכבת בעורף במצבי חירום.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "תקציב פרויקט הסימולטור אושר בשבוע שעבר. הליך הוצאת ההזמנה נמצא בשלביו האחרונים ויושלם בימים הקרובים. בכל מקרה, תכנית ההכשרות לרשויות המקומיות לא צפויה להיפגע".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ביקור ראש הממשלה, בנימין נתניהו ובכירים במערכת הביטחון  בפיקוד העורף 16 ביולי 2018. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
ביקור נתניהו וליברמן בפיקוד העורף/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully