וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנינים ונחשים ברחובות: שיטפונות של "פעם במאה שנה" באוסטרליה

העיר טאונסוויל שבקווינסלנד ספגה מטר של גשם בשבוע, והרשויות נאלצו לפתוח סכר שעלה על גדותיו. תושבים רבים פונו מבתיהם, והם הוזהרו שהזוחלים עלולים להגיח במקומות לא ידועים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הרשויות בעיר טאונסוויל שבאוסטרליה הזהירו את התושבים מפני תנינים ונחשים שנצפו בשיטפונות באזורי מגורים, אחרי שהרשויות פתחו סכר שעלה על גדותיו בשל גשמי זלעפות שירדו בשבוע שעבר. יותר מ-1,100 תושבים פונו מהעיר בעקבות ההצפות הכבדות, באירוע של "פעם במאה" שנה. עוד גשם צפוי לרדת בטאונסוויל בימים הקרובים, וכ-20 אלף בתים נמצאים בסכנת הצפה.

צבא אוסטרליה וצוותי החירום שנשלחו לאזור אמרו כי הם קיבלו יותר מאלף קריאות לעזרה. הם משתמשים בסירות ובמסוקים כדי להעביר תושבים למקומות גבוהים יותר. "תנינים נראו חוצים כבישים, וכשהמים ירדו, הם יכולים להימצא במקומות לא שגרתיים כמו סכרים ובורות מים", אמרה השרה לאיכות הסביבה של מדינת קווינסלנד, ליאן אנוך. "באופן דומה, גם נחשים הם שחיינים טובים ויכולים להופיע בפתאומיות".

אחת התושבות, ארין האן, פרסמה תמונה של תנין בשלולית בקצה החניה של אביה. תנין אחר צולם מטפס על עץ שנבלע בשיטפונות. המשטרה המקומית גם הזהירה מפני סכנות אחרות כתוצאה מהשיטפונות הכבדים, כולל דליפת מי ביוב.

לקריאה נוספת בנושא
בעלי חיים מתים ובצורת קשה: גל החום הקיצוני באוסטרליה הרותחת
"לא נותר דבר": מאות אלפי דגים מתים באוסטרליה. שוב, ושוב ושוב

שיטפונות בעיר טאונסוויל, אוסטרליה, 3 בפברואר 2019. רויטרס
גשמים רבים צפויים לרדת בעיר. טאונסוויל, אתמול/רויטרס

. העיר ספגה יותר ממטר של גשם בשבוע שעבר - יותר מפי 20 מהממוצע השנתי בתקופה זו של השנה. "זה חסר תקדים, מעולם לא ראינו דבר כזה לפני", אמרה ראשת ממשלת קווינסלנד, אנסטסיה פלשצ'וק. "זה לא אירוע של פעם ב-20 שנה, אלא אירוע של פעם במאה שנה", אמרה.

האקלים בצפון קווינסלנד הוא טרופי והאזור חווה גשמי מונסון מדצמבר ועד אפריל, אך התנאים הנוכחיים הם חריגים. השירות המטאורולוגי של אוסטרליה מסר כי גשמי המונסון לא ירדו באזורים אחרים במדינה, הסובלים מבצורת קשה.

ינואר היה החודש החם ביותר אי-פעם באוסטרליה כולה. העיר אדלייד הדרומית שברה פעמיים את שיאיה, בתחילה הגיעה ל-47.7 מעלות ואז ל-49.5. החום הקיצוני הצית שריפות יער, ובאי טזמניה פרצו 40 דליקות הבוערות במשך יותר משבועיים. הטמפרטורות הקיצוניות גרמו גם לעלייה במספר המפונים לבתי החולים, להפסקות חשמל נרחבות ולמותם של בעלי חיים רבים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
תנין בשיטפונות בעיר טאונסוויל, אוסטרליה, 3 בפברואר 2019. מתוך: טוויטר, אתר רשמי
תנין על עץ בשיטפונות בעיר/אתר רשמי, מתוך: טוויטר
שיטפונות בעיר טאונסוויל, אוסטרליה, 3 בפברואר 2019. רויטרס
תושבים עוזבים את העיר, אתמול/רויטרס
שיטפונות בעיר טאונסוויל, אוסטרליה, 3 בפברואר 2019. רויטרס
שיטפונות בעיר טאונסוויל, אוסטרליה, 3 בפברואר 2019/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully