וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מה לחשוש מימי הולדת: לי גיא רון חוגגת ולא מתנצלת על זה

לי גיא-רון

9.2.2019 / 15:15

לי גיא רון חוגגת את יום הולדתה ומזכירה לנו למה אסור לחשוש מהחגיגות ותשומת הלב. לדעתה, היום השנוי במחלוקת עבור כולנו הוא ''הזדמנות להיפגש עם אנשים, לתקשר עם הסביבה, לספר חוויות מהשנה שעברה". יש סיבה למסיבה

ילדים חוגגים מסיבת יום הולדת. ShutterStock
חגיגת יום הולדת יש רק פעם בשנה/ShutterStock

אני לי גיא-רון ואני רוצה שיתייחסו אלי באהבה ובכבוד. בת 24. גרה בתל אביב. יש לי שני הורים מדהימים ואחיות שלפעמים מציקות, כמו לכולם. אבל, יש עוד משהו חשוב וגדול שמאפיין אותי - אני אוטיסטית, שלא יכולה לדבר אבל יש לה מה להגיד. יותר מהכול אני רוצה שישמעו אותי, שיתייחסו אלי ושיבינו אותי. לא כי אני אוטיסטית, אלא כי אני חכמה, רהוטה ומצחיקה. כי יש לי מה לומר וכי אני מאמינה שכדאי לכם להקשיב. אני רוצה לדבר מבעד לאילמות. לפעמים אני גם צועקת מבעד לאילמות. חזק. שישמעו.

באופן כללי, יומולדת זהו יום בשנה שבו התאריך זהה לתאריך הלידה של אותו אדם, שבו מעניקים לחוגג את מלוא תשומת לב האפשרית, יום בו הכול סובב סביב אותו אדם, שהמשפחה והחברים חוגגים לו את לידתו לעולם. יום הולדת מבחינתי זהו יום מלא במחשבות, בו אני מהרהרת מה הספקתי לעשות בחיי, דיונים עם עצמי מסוג של "לאן הגעתי" ואולי גם "לאן פניי מועדות". כשאני מתעמקת בזה, סה"כ אני מרוצה.

הרבה מהיעדים שהצבתי לעצמי מימשתי; בשנה האחרונה התחלתי לעבוד, להתאמן בריצה ולרקוד, למדתי בקורס כתיבה יוצרת, אני חוזרת לאוניברסיטה, המשכתי בכל אחד מהתחומים, לא ויתרתי והתמדתי. זה נותן לי בהווה המון סיפוק מהחיים ומאפשר לי להודות לעצמי או למי שאחראי על לידתי.

עוד בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: החשוד ברצח הצעירה בירושלים נעצר באזור רמאללה
חוסן לישראל דורשת מנתניהו: הסר "פרסום שקרי" מהרשתות החברתיות
הדד-ליין עבר: טראמפ לא מסר את החלטתו על סנקציות בפרשת חאשוקג'י

לי גיא רון. ראובן קסטרו
שמחה על עמותות שחוגגות לילדים ביום הולדתם. לי גיא רון/ראובן קסטרו

יש אנשים שאהבים לחגוג יום הולדת ויש אנשים שעבורם מדובר במאורע פחות משמח. יכול להיות שאותם אנשים, שלא אוהבים לחגוג ימי הולדת והינם סוג של משביתי שמחות, חשים פחות מרוצים מחייהם, ביקורתיים כלפי עצמם, ויכול להיות שהם סתם אינם אנשים של חגיגות, או חגיגות סביבם. כמובן שישנה שונות בין אנשים. חלקם אוהבים מסיבות, ואם אפשר אז גם מסיבות הפתעה, כאשר בכל מקרה כל תשומת הלב מופנית אליהם.

חלקם מעדיפים אירוע אינטימי או בלי אירוע כלל, תוך חגיגה עם הקרובים אליהם באמת. חלקם גם מעדיפים שלא לחגוג ולנסוע או לברוח מהמציאות היומיומית למקום אחר, למשל, זו הזדמנות מצוינת לטוס לחו"ל. בנוסף, יש אנשים שלרוב אוהבים ימי הולדת, אך אין להם את היכולת לחגוג או שהינם בודדים וחסרי חברה מסביבם, ולכן הם פחות חוגגים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

פרח שושנה אחד בלבד

חברה סיפרה לי על מקרה שנגע ללבי, על אישה מבוגרת שביקשה ביום הולדתה שלא להביא לה מתנות, אלא פרח שושנה אחד בלבד. האישה לקחה את כל הפרחים ושזרה אותם לזר שושנים אחד גדול. פרח שושנה אחד מסמל בעיניי צניעות, חברות והרבה אהבה.

לשמחתי, שמעתי על כל מיני עמותות, שיכולות לתת מענה לאותם ילדים, שאין להם את היכולות לחגוג. למשל, ישנה עמותה שנקראת "מלאכי יומולדת", אשר מספקת את הדרך והרצון לאותם ילדים שאין להם את היכולת הכלכלית לממן חגיגת יומולדת, ונותנת המון אהבה ואכפתיות שלא ניתן לקנות אותם בכסף. היא משמחת, ממלאת ונותנת כוח ותקווה. איזה כייף זה לאפשר לאנשים לחגוג, ובמיוחד למי שרוצה ואינו יכול. לכולם מגיע להרגיש שהם אהובים ומיוחדים, ובטח שלפחות פעם בשנה.

לי גיא רון. ראובן קסטרו
יום הולדת הוא אירוע משמח. לי גיא רון/ראובן קסטרו

אשר לי - יום הולדת הוא מבחינתי מאורע משמח. אני נהנית שהכול סובב סביבי, שמתעניינים בי. זו הזדמנות להיפגש עם אנשים, לתקשר עם הסביבה, לספר חוויות מהשנה שעברה. הייתי רוצה גם תמיד לחגוג באופן אינטימי, בבית עם המשפחה, עם החברים ועם המשלבות שלי. עם כל מי שיקר לי ושאני יקרה לו. הייתי רוצה שיפתיעו אותי עם בלונים. אוהבת מאוד בלונים וצבעים, שמחה ואווירה.

הייתי רוצה שכולם ייהנו ואפילו יטעמו כיבוד שאני הכנתי, ואפילו בישלתי. למשל, אני מכינה גלידה ממש טעימה. בעיקר הייתי רוצה שישימו לב אליי ויתנו לי תשומת לב. שהיום כולו יהיה בשבילי. אני בעד כל הקלישאות של ימי הולדת. מחשבות יש לי מספיק כל השנה, אז אולי בכל זאת חשוב שאפטר מהן בימי ההולדת שלי.

ברור שאני ממליצה בחום לחגוג, לשמוח וליהנות כשאפשר, ובמיוחד באירוע של פעם בשנה. חבל לפספס סיבה למסיבה. מילה של לי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully