וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חיפה השביתו את הגנים: "לא עסק פרטי של קליש רותם"

4.2.2019 / 12:47

הסכסוך בין ועד העובדים בעירייה לראש העיר עולה מדרגה, וגני הילדים נפתחו באיחור עקב טענה למחסור בכוח אדם. ראש העיר מנסה לאזן את התקציב תוך קיצוצים, והעובדים טוענים לפגיעה בתנאיהם. קליש רותם: "ביום שבו הודעתי שאין יותר קרובי משפחה בוועד - התחילו הבעיות"

אתר רשמי

גני הילדים של עיריית חיפה החלו לפעול היום (שני) רק בשעה 10:00. ועד עובדי עיריית חיפה מקיים הבוקר אסיפות הסברה ומחאה בהשתתפות הסייעות במחאה על מחסור של "כוח האדם ההכרחי אשר לו הן ראויות".

ראש העיר עינת קליש רותם, שבאחת מהחלטותיה הראשונות בחרה שלא להעלות השנה את הארנונה בחיפה, מנסה לאזן את התקציב תוך קיצוץ בהוצאות. היא טוענת כי כמחצית מתקציב העירייה הולך לשכר וכי בשנות כהונתו של ראש העיר הקודם, יונה יהב, ארגון העירייה גדל ביותר מאלף עובדים. לפני שבועיים הכריזה הסתדרות העובדים הכללית על סכסוך עבודה בעיריית חיפה על כל 5,500 עובדיה.

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד אמר כי "ראש העיר מנסה לפגוע בארגון העובדים ובעבודה מאורגנת". העובדים טוענים כי העירייה אינה מספקת מענה למחסור החמור בסייעות מחליפות בגנים ובבתי הספר ומתעלמת מההשלכות והפגיעה בסייעות הגנים, כתוצאה מהחלטתה להעסיק בגן סייעת אחת בלבד. "החלטה זו חושפת את צוות הסייעות לסיכון מקצועי בשל אי יכולתן לתת מענה הולם לכמות הילדים הגדולה ולבצע את המטלות המקצועיות המוטלות עליהן במסגרת העבודה", הם אומרים כי "כתוצאה מכך, הסייעות מתקשות לממש את זכותן לצאת לחופשות ואף לחופשות מחלה".

עוד בנושא:
"מצפצפת על כולם": עובדי עיריית חיפה בעימות מול ראשת העיר

מטה בחירות עינת קליש רותם. שלומי גבאי
"ראש העיר מנסה לפגוע בארגון העובדים ובעבודה מאורגנת". קליש רותם/שלומי גבאי

לטענת העובדים, העירייה מקבלת מהממשלה תקציב מיוחד במסגרת "חוק טרכטנברג" המאפשר מימון סייעת נוספת בגנים ואת הטענות הם מפנים להחלטותיה של קליש רותם, ראש העיר החדשה שנכנסה לתפקידה לפני כחודשיים. "לצערנו ראש העיר החדשה של חיפה החליטה לא לנצל את התקציב לעיבוי מערך הסייעות כנדרש משיקולים שלה ושל הנהלת העירייה", אומרים בוועד העובדים, "מצב זה יוצר חוסר תמידי בסייעות בלפחות 20 גנים".

"רק לחץ שלנו ושלכם באופן משולב יגרום לראש העיר החדשה שאינה מנוסה מספיק להבדיל בין עיקר וטפל בניהול עיר", פנה דוד וקנין יו"ר הוועד אל הורי הילדים המוצאים את עצמם בתווך בסכסוך הזה בין העובדים לקליש רותם, שגלש לפסים אישיים.

העירייה בתגובה בטוויטר: "הוועד מכה שנית. כנראה שנגמר מבחינתם שלב המו"מ, והחל שלב האלימות. או שהם עדיין חיים בשנות השבעים, והם חושבים שמו"מ אלים הוא הפתרון. אתם יודעים מה הם רוצים? גם אנחנו לא".

עוד באותו נושא

"מי שיפריע - יחטוף": ראשת העיר חיפה בהופעה לוחמנית ראשונה

לכתבה המלאה
נמל חיפה. ארז מיכאלי
חיפה/ארז מיכאלי

מהעירייה נמסר כי השביתה תשפיע רק על גני "טרום-טרום", לגיל 3, וכי גני החינוך המיוחד ייפעלו כרגיל. זו רק חזית אחת במאבק עובדי העירייה עם ראש העיר אותה הם מכנים "אדריכלית אליטיסטית". בפוסט מתנגח של קליש במוצאי השבת היא טענה נגד העובדים כי "הם כבר התחילו עם מה שנראה לכאורה כמו שביתות איטלקיות". היא טוענת בפני התושבים שהשביתות מתקיימות כי "אסרתי על המשך ניפוח המנגנון העירוני, שעולה לכם בארנונה המטורפת. כי אני לא מאפשרת מכרזים בלי לבדוק את נחיצותם. כי אסרתי לגייס קרובי משפחה. תתפלאו, אבל ביום בו הודעתי שאין יותר קרובי משפחה - התחילו הבעיות". לטענתה, העובדים "רוצים לפתוח מחדש את התנאים, במיוחד לקראת הבחירות הקרובות. הם רוצים להראות הישגים והם מוכנים לפעול לשם כך באלימות".

"אותנו לא מעניינת פוליטיקה". אומרים העובדים מול "פוסט הפאניקה של ראש העיר החדשה" כפי שהם מכנים את טענותיה של קליש רותם, "שיסוי, הסתה ומלל שמתחרה ברדידותו בים המלח". הם טוענים כי קיבלו מאות הודעות על חרטה וצער של אנשים שבחרו בראש העיר אבל כי "לא מעניין אותנו אם הציבור החיפאי יקיא אותה מקרבנו בעוד כמה שנים". לדבריהם, הם יצאו להגנת עובדי תברואה "שמרוויחים עשירית מראש העיר, הדוקטור משווייץ שאוהבת לצלם דרינקים למרגלות האלפים ולהטיף מוסר". הם אומרים כי יעשו "הכל לשמור על זכויות העובדים" וכי עירייה היא לא עסק פרטי של ראש עיר". העובדים מאיימים "שילמדו את קברניטי העירייה שיעור בדרך ארץ ובמגבלות הכוח והשררה".

(עדכון ראשון: 9:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully