וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצפצפת על כולם": עובדי עיריית חיפה בעימות מול ראשת העיר

15.1.2019 / 15:21

ועד עובדי עיריית חיפה הכריז על סכסוך עבודה. ועד העובדים מאשים את קליש כי אינה מכבדת הסכמים קיבוציים ואף גורמת לעומס חריג על העובדים. קליש מצידה טוענת כי זהו בכלל ''תרגיל של משרד יח''צ תל אביבי"

אתר רשמי

סכסוך עבודה בעיריית חיפה הוכרז אתמול (שלישי) על ידי יו''ר הסתדרות המעו''ף ארנון בר דוד, בהתאם לאישור מוסדות ההסתדרות, בצל העימות החזיתי אליו נקלעו עובדי עיריית חיפה עם ראש העיר הנבחרת, ד''ר עינת קליש רותם, ולאחר שפנו להסתדרות, הודעה רשמית נשלחה לראש העיר חיפה.

הסכסוך רלוונטי לכ-5,500 העובדים ומאפשר להסתדרות לנקוט בצעדים ארגוניים עד לכדי השבתה בתום ימי הצינון. בלשכתה של קליש-רותם שמעו על כך לראשונה בתקשורת ואמרו שטרם קיבלו מכתב כזה.

"היא לא מקיימת הבטחות שניתנו ע"י ראש העיר הקודם ולא מכבדת הסכמים קיבוציים", אמר לוואלה! NEWS יו"ר ועד עובדי עיריית חיפה, דוד וקנין, "דיברתי איתה כמה פעמים אבל לצערי הרב זה לא הוביל לשום מקום, בגלל ההתנשאות שלה וקו המחשבה לא לספור את העובדים. היא מצפצפת על כולם, כי 'היא זכתה' ו'התושבים החליטו' ו'יש לי חגורה שחורה בקרטה, אני אבעט'. העובדים הם שקופים אצלה. הושטתי לה יד, הפנים שלי לשלום, לא למלחמה, אבל מה לעשות, תפקידי להגן על העובדים".

עוד בוואלה! NEWS:
ביקור בכותל ומשמר כבוד: אביב כוכבי יהפוך לרמטכ"ל ה-22 של צה"ל
"במקום סליחה, קיבלנו אלימות": קרובי החיילת שמתה במסיבה מאשימים
כוננות שלג בירושלים והסביבה: אזהרות והיערכויות לקור | התחזית

מטה בחירות עינת קליש רותם. שלומי גבאי
לא מכבדת הסכמים קיבוציים. עינת קליש רותם/שלומי גבאי

לדבריו, ראש העיר "הפסיקה לתת קביעות ודרגות, לקיים מכרזים ולכבד הסכמים. הוא התייחס לאמרותיה של קליש רותם באירוע שבתרבות בעיר ואמר כי "במקום זה היא מעליבה בתקשורת ומספרת על 'ריקבון מחשבתי' בעירייה". עוד הוסיף וקנין, כי "מבחינתנו זה להעליב את העובדים. בגלל זה העובדים במקום לעבוד מתעסקים במה יהיה גורלם, מחר תפגע בזה ומחרתיים בזה. זה בא אצלה במקום לבוא, לחבק את העובדים ולתת להם מוטיבציה ולומר להם שהם עובדים טובים". וקנין טוען כי ''אם יש לה רעיונות לשיפור שתגיד. אנחנו האחרונים להתנגד. יודעים שמערכות כל הזמן צריכות להתייעל ולהשתפר. אבל מזה ועד להעליב עובדים מסורים ונאמנים - המרחק הוא מאד גדול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

עומס בלתי סביר

העילות הרשמיות לסכסוך שהכריזה עליו ההסתדרות: פגיעה בתנאי עבודתם של העובדים באגף התברואה, שנוצרה עקב מחסור חמור בכוח אדם. הדבר גורם לעומס חריג על העובדים והעירייה מתעלמת מדרישות נציגות העובדים לדון בהשלכות המצב. עילה נוספת היא דרישת נציגות העובדים ליישום המלצות דוח היועץ הארגוני אשר אישר, בין היתר, את המחסור בכוח אדם ובכלי עבודה באגף התברואה. לטענת ההסתדרות, במקום לפעול ליישום המלצות העבודה, העירייה, בצעד בלתי סביר בעליל, מפטרת עובדי תברואה, דבר אשר מגביר את העומס הבלתי סביר ממילא. בינתיים נודע כי לפחות חלק מעובדי התברואה יושבו לעבודתם בקרוב. בציוץ בטוויטר ציינה קליש-רותם כי "לא אני פיטרתי את עובדי התברואה הזמניים, שהחוזה שלהם נחתם בתקופת ראש העיר הקודם (ממתי ראש עיר מפטר עובדי תברואה?). כן אפעל להחזיר אותם, ולא כזמניים".

עוד טוענים העובדים כי העירייה מתעלמת מדרישות נציגות העובדים בנוגע להשלכות ולפגיעה בסייעות הגנים, כתוצאה מהחלטתה להעסיק בגן סייעת אחת בלבד. החלטה זו חושפת את צוות הסייעות לסיכון מקצועי בשל אי יכולתן לתת מענה הולם לכמות הילדים הגדולה ולבצע את המטלות המקצועיות המוטלות עליהן במסגרת העבודה. העובדים טוענים כי העירייה אינה מספקת מענה למחסור החמור בסייעות מחליפות בגנים ובבתי הספר. כתוצאה מכך, הסייעות מתקשות לממש את זכותן לצאת לחופשות ואף לחופשות מחלה.

נמל חיפה. ארז מיכאלי
התבטאויותה של קליש מופנות למנגנון. העיר חיפה/ארז מיכאלי

מאנשיה של קליש נמסר כי "מדובר בקמפיין מוזמן ומתוזמן שמנוהל על ידי משרד יח"צ תל אביבי מוכר שמי שעומד בראשו מוכר לעירייה הזו מאד. התבטאויותיה של ראש העיר היו מופנות למנגנון, לא לעובד כזה או אחר. 60 אחוז מתושבי העיר בחרו בה כדי לעשות שינוי וזה מה שיהיה. זה רצון הציבור. אנחנו מבינים שיש אנשים שקשה להם לקבל את זה. היא רק נכנסה לתפקיד. היא תטפל בהכל. היא לא עובדת לפי לחצים של ועד כזה או אחר".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, מסר כי "ההסתדרות מגבה את ארגון עובדי עיריית חיפה ואת יו"ר מרחב חיפה בהסתדרות, משה מזרחי, ולא תהסס להפעיל צעדים ארגוניים, ככל שתצטרך".

במכתב ששיגר לקליש רותם, מאשים בר דוד כי היא מנסה לפגוע במערכת יחסי העבודה המאורגנים.. זאת, תוך התעלמות מפניות הנציגות לקיום משא ומתן והידברות בסוגיות שהוצפו ובנושאים נוספים כגון, מתן קביעות ודרגות לעובדים. במכתב צוין כי יש מידור של נציגות העובדים ויצירת נתק בין ההנהלה לוועד העובדים, וכן התנהגות של המעסיקה בחוסר תום לב ובאופן שאינו מקובל ביחסי עבודה בכלל ובשירות הציבורי בפרט.

(עדכון ראשון 10:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully