וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע ראשון בערש האסלאם: האפיפיור בביקור היסטורי באמירויות

3.2.2019 / 22:58

פרנציסקוס הגיע לאיחוד האמירויות לביקור ראשון של אפיפיור בחצי האי ערב במטרה לקדם "דיאלוג בין הדתות", ויישא דרשה מול 120 אלף קתולים. טרם יציאתו קרא להעברת סיוע הומניטרי לתימן, שם נמשכת מלחמת אזרחים עקובה מדם שבה לוקחות מדינות המפרץ ובראשן סעודיה חלק פעיל

האפיפיור פרנציסקוס עורך היום (ראשון) ביקור היסטורי באיחוד האמירויות והוא האפיפיור הראשון שמגיע לחצי האי ערב. זמן קצר לפני יציאתו לביקור, אמר האפיפיור כי הוא עוקב מקרוב אחרי המלחמה בתימן ואחרי המשבר ההומניטרי הקשה שמתפתח בעקבות מלחמת האזרחים העקובה מדם במדינה.

בנאום שנשא בוותיקן אמר כי הוא מקווה לשלום בתימן וכי יש לאפשר העברת סיוע למיליונים החיים במדינה בתנאי רעב. "אנו מתפללים בעוצמה למען אותם ילדים הסובלים ברעב ובצמא, מחוסרי תרופות ובסכנת מוות", אמר לפני יציאתו. באבו דאבי התקבל האפיפיור פרנציסקוס עלי ידי יורש העצר מוחמד בן זייד אל-נהיאן ופגש את האימאם של מסגד אל-אזהר בקהיר.

איחוד האמירויות לוקחת חלק מרכזי בקואליציה בהובלת ערב הסעודית הנלחמת במיעוט החות'ים בתימן, שפועל בתמיכת איראן. המורדים החות'ים נאבקים בארבע השנים האחרונות בשלטון המרכזי בתימן המלחמה שגבתה קורבנות רבים, ושבעקבותיה פרצו רעב ומחלות במדינה. האו"ם מנסה לכפות את יישום הסכם הפסקת האש והשגת כוחות מעיר הנמל המרכזית חודידה, שעליו הוסכם בחודש דצמבר כצעד בונה אמון לקראת סיום הסכסוך.

עוד חדשות מהעולם:
עוד ניסיון לשלום: ממשלת מרכז-אפריקה ו-14 ארגוני מורדים חתמו על הסכם
שלושה מדענים איראנים נהרגו בשריפה במרכז לחקר החלל
בדרך למרוץ חימוש גרעיני חדש: טילי המריבה של ארה"ב ורוסיה

האפיפיור פרנציסקוס בביקור באיחוד האמירויות. רויטרס
פרנציסקוס ויורש העצר של איחוד האמירויות, היום (צילום: רויטרס)/רויטרס

גורמים רשמיים בוותיקן אמרו כי עדיין לא ברור אם האפיפיור יתייחס לנושא הרגיש באופן פומבי במהלך ביקורו באבו דאבי, שנועד לעודד שיח ושיתוף פעולה בין הדתות. האפיפיור יפגוש במהלך ביקורו מנהיגים מוסלמים ויקיים מיסה בת 120 אלף מתפללים קתולים. לדבריו, "הביקור הוא הזדמנות לכתוב פרק חדש בהיסטוריה של יחסי שתי הדתות". באיחוד האמירויות הגדירו את שנת 2019 כ"שנת הסובלנות".

למרות הדברים, איחוד האמירויות זוכה לביקורת מארגונים לזכויות אדם בשל מאסר של פעילים חברתיים ופוליטיים. "אנו קוראים לאפיפיור להעלות את הנושא מול מארחיו, ולעודד אותם לשחרר את האסירים", קראו בארגון אמנסטי.

גורמים שונים אמרו כי איחוד האמירויות נחשבת לאחת המתקדמות באזור המפרץ בנושא היחס לנוצרים. הנסיכות היא ביתם של כמיליון קתולים, מתוך כשני מיליון המתגוררים במדינות המפרץ. כל מדינות המפרץ מלבד ערב הסעודית מאפשרות פולחן נוצרי בכנסיות. בערב הסעודית מותר פולחן שאינו אסלאמי רק בבתים פרטיים ולא במרחב הציבורי.

האפיפיור ביקר עד כה בשש מדינות בעלות רוב מוסלמי בימי כהונתו, וניצל את הביקורים לעודד שיח ושיתוף פעולה בין הדתות.

תינוקת מתימן, חולה כולרה, שוכבת במיטה בבית החולים אל-סבין בצנעא 11 באוקטובר 2018. רויטרס
אסון הומניטרי מתמשך. תינוקת חולה בתימן (צילום: רויטרס)/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully