וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק שלא יסגרו לו את הברז: הסיבות שבגללן חמאס לא רוצה הסלמה

3.2.2019 / 6:20

בחמאס הצליחו להתגבר על מכשול הכסף הקטארי וגם להמשיך להעביר סחורות ממצרים לרצועת עזה, אבל כשאבו מאזן מטיל סנקציות, ובג'יהאד האסלאמי גם רוצים נתח מהעוגה - המתיחות עלולה להתפוצץ לישראל בפנים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בניגוד להערכות בישראל, מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר ממש לא לחוץ. במיוחד לא אחרי העברת הפעימה השלישית של הכסף הקטארי לרצועת עזה. למרות האיומים בישראל, הכסף הגיע באמצעות נציגי האו"ם ומחולק לפרויקטים ולפלסטינים נזקקים אחרי אישור השמות על ידי הרשות הפלסטינית וישראל. פקידי חמאס לא בתוך הרשימה.

הפקידים זעמו, והביעו את עמדתם בפני הנהגת חמאס, אך סינוואר עדיין מרוצה מאחר ובחודשים האחרונים ניסו להדביק לחמאס סיסמה לפיה ישראל קנתה את ההתנגדות במיליונים מקטאר. המתווה שהעביר את הכסף דרך האו"ם והרגיע את הרחוב בעזה הרחיק את הביקורת מחמאס, וחיזק את הלגיטימיות לקבלת הכסף. יתרה מזאת, הוא התעקש להמשיך בהפגנות בגבול רצועת עזה, והשבוע החזיר את ההפגנה מול חוף זיקים והמשט הימי למורת הרוח בישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
אלפי פלסטינים הפגינו בגבול עזה; הכבישים באזור נחסמו
חמאס: "לא ניכנע למצור של נתניהו על רצועת עזה - וננצח"
אלפי פלסטינים השתתפו בהפגנות בסמוך לגבול רצועת עזה

אנשי חמאס בהלוויית אחד מחברי הארגון ברצועת עזה, 23 בינואר 2019. רויטרס
הלוויה של אדם מארגון חמאס, השבוע/רויטרס

סינוואר רצה להראות שהוא לא משתף פעולה עם ישראל. בשורה התחתונה הוא הצליח לכפות את דפוסי הפעולה האלימים על צה"ל. נקודה נוספת לזכותו היא החזרת חמאס לכותרות.

כשאבו מאזן עסוק בבריאותו ובתהליכים פנים-פלסטינים כמו פירוק המועצה המחוקקת ועיסוק תכוף בענייני הממשלה, מקבל חמאס התייחסות בזירה הבינלאומית, ואפילו מסרים מישראל, כי תמורת שקט יש אפשרות לדבר שוב על נמל בלימסול שבקפריסין שיהיה בשליטה מלאה של ישראל וממנו ייצאו מכולות לרצועת עזה. שדה תעופה לא על הפרק בשום פנים ואופן.

אך אם יש משהו שעושה ממש טוב לסינוואר, למרות כל הצרות מבית, זה מעבר סלאח א-דין ברפיח להעברת סחורות ממצרים. חמאס השתלט על כל מנגנון העברת הסחורות, המיסוי ובתחומים מסוימים גם על מכירה מוצרים שונים כמו טבק ברחובות עזה. כשמוסיפים את כניסת הדלק והגז ממצרים מדובר במאות מיליוני דולרים שמכניס חמאס לקופה. זו אחת הסיבות שחמאס לא מעוניין להגיע למצב של הסלמה עם ישראל ולדחות מערכה.

עוד באותו נושא

אלפי פלסטינים הפגינו בגבול עזה; הכבישים באזור נחסמו

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully