וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "לא ניכנע למצור של נתניהו על רצועת עזה - וננצח"

29.1.2019 / 16:19

הארגון חידש את הניסיונות להוציא משט ימי, שנבלם על ידי צה"ל, ובכיר בארגון תקף את ראש הממשלה ואת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "לא ניכנע לסנקציות שלו", אמר בכיר בחמאס אחרי שהממשלה הפלסטינית התפטרה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בכיר בחמאס אמר היום (שלישי) כי רצועת עזה לא תיכנע בפני "המצור" של ראש הממשלה בנימין נתניהו והסנקציות של הרשות הפלסטינית ושל העומד בראשה אבו מאזן. זאת אחרי התפטרות הממשלה הפלסטינית מוקדם יותר היום ובזמן ניסיון נוסף של הפלסטינים להוציא לדרך משט ימי שנבלם על ידי צה"ל. לפי דיווחים פלסטיניים, כמה מפגינים נפצעו מאש הצבא.

"זכותו של עמנו להיות על אדמת עזה ללא מצור ישראלי וסנקציות של הרשות", אמר בכיר הארגון מושיר אל-מסרי. "עזה לא תיכנע למצור נתניהו ולסנקציות של עבאס (אבו מאזן), היא לא תיכנע ותצא מנצחת". לדבריו, "צעדות השיבה הולכות ומתגברות ובאמצעותן מפעילים לחץ אמיתי על האויב והוא זה שיישא בכל ההשלכות". הוא הוסיף: "נמשיך את המשטים הימיים במסגרת תהלוכות השיבה".

הוא התייחס גם לכסף הקטארי, שבשל תנאים חדשים שהציבה ישראל חולק בפעימה האחרונה דרך סיוע הומניטרי. "לא ניכנע לכל הנסיונות והפרובוקציות הישראליות באמצעות המענק הקטארי", אמר. "אנו חוזרים ומדגישים את אחדות העמדה הלאומית ודוחים כל צעדים חד-צדדיים. הקמת ממשלה מפלגתית נפרדת היא צעד שיחזק את הפירוד", אמר על התפטרותו של ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה מוקדם יותר הבוקר.

לקריאה נוספת בנושא
מכה למאמצי הפיוס עם חמאס: ראש ממשלתו של אבו מאזן התפטר
כשצה"ל פתר לחמאס דילמה: מאחורי הקלעים של משבר הכסף לרצועת עזה

אנשי חמאס בהלוויית אחד מחברי הארגון ברצועת עזה, 23 בינואר 2019. רויטרס
אנשי חמאס ברצועת עזה, בשבוע שעבר/רויטרס

לפי הודעת הממשלה של חמדאללה בתום ישיבתה השבועית, היא תמשיך בביצוע חובותיה עד להקמת ממשלה חדשה. אבו מאזן טרם הגיב, אך בדיון של פתח שכינס לפני יומיים הוא המליץ להחליף את הממשלה. בחמאס גינה את המהלך כניסיון לדחוק את הארגון מהפוליטיקה הפלסטינית.

חמדאללה עמד בראש ממשלת האחדות שהוקמה ב-2014 והוביל את מאמצי הפיוס עם חמאס, שהשלט בהפיכה על עזה ב-2007. שני הארגונים חתמו על הסכם פיוס לפני כשנה וחצי בקהיר, שלפיו היה אמור אבו מאזן לקבל מחדש את השליטה על עזה ועל מעברי הגבול בין הרצועה לבין מצרים וישראל. עם זאת, מחלוקות לגבי חלוקת השלטון והמדיניות ביחס לישראל מנעו את יישומו של ההסכם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנות בגבול רצועת עזה, 25 בינואר 2019. רויטרס
הפגנות בעזה, שישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully